یکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 285035

مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: ۷۰ درصد آبلیموهای کارخانه‌ای موجود در بازار با استفاده از کنسانتره وارداتی تولید می شود و ۳۰ درصد داخلی است، هیچ مشکلی هم ندارند و اگر تقلبی هم باشد در آبلیموهای دست ساز و کارگاهی است که مجوز ندارند.

آیا آبلیموهای کارخانه ای تقلبی است؟

سلامت نیوز: مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: ۷۰ درصد آبلیموهای کارخانه‌ای موجود در بازار با استفاده از کنسانتره وارداتی تولید می شود و ۳۰ درصد داخلی است، هیچ مشکلی هم ندارند و اگر تقلبی هم باشد در آبلیموهای دست ساز و کارگاهی است که مجوز ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ محمد حسین عزیزی افزود: همه آبلیموهایی که در کارخانه های دارای مجوز تولید می شوند، سالم هستند و هیچ مشکلی ندارند و اگر مشکلی باشد در آبلیموهای زیرپله ای و بدون مجوز است که در کارگاه های صنفی غیر مجاز تولید می شوند.

وی ادامه داد: کارخانه های تولید آبلیمو عمدتا کنسانتره لیمو را از خارج وارد می کنند، با آب قاطی می کنند و به صورت آبلیمو با برند معتبر دارای مجوز سازمان غذا و دارو وارد بازار می کنند. همه آبلیموهای کارخانه ای که در بازار وجود دارند از همین طریق تولید می شود و البته بقیه آب میوه های کارخانه ای نیز به همین صورت با استفاده از کنسانتره میوه مثل کنسانتره پرتقال، آلبالو، هلو و ... تولید می شود.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی وزارت بهداشت افزود:‌ کنسانتره میوه ها در واقع آب غلیظ شده میوه است که دوباره در کارخانه با آب قاطی می شود و به صورت آب میوه طبیعی در بسته بندی های کارخانه ای وارد بازار می شود. در واقع کنسانتره آب غلیط شده میوه است و کاملا طبیعی است و هیچ ماده افزودنی و غیر طبیعی ندارد. آب هر میوه ای که غلیظ شود کنسانتره آن به دست می آید.

وی گفت: کنسانتره اغلب میوه ها در داخل کشور و در کارخانه ها تولید می شود به جز لیمو که بیشتر وارداتی است چون در کشور کمبود داریم. یک مقدار از بازار آب لیموی کشور، آبلیموی تولید داخل است اما مقدار بیشتر آن کنسانتره های وارداتی لیمو است که در کارخانه ها با استفاده از آب رقیق و در بازار عرضه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha