دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 285057

یک متخصص طب سنتی گفت: دلایل گوناگونی باعث بروز عارضه سردی مغزی و در نهایت کوچک سلول‌های مغزی می‌شود.سرد شدن مغز چه بلایی بر سرتان می‌آورد.

سرد شدن مغز چه بلایی بر سرتان می‌آورد؟

سلامت نیوز:یک متخصص طب سنتی گفت: دلایل گوناگونی باعث بروز عارضه سردی مغزی و در نهایت کوچک سلول‌های مغزی می‌شود.سرد شدن مغز چه بلایی بر سرتان می‌آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،حسن ثمری متخصص طب سنتی  درباره غلبه سردی بر مغز، اظهار کرد: دلایل گوناگونی مانند عفونت در سر، مصرف مواد غذایی سرد مانند: لبنیات، آب یخ، خیار و گوجه هنگام انتقال خون به مغز آرام آرام منجر به سرد شدن مغز و کاهش انرژی دریافتی می‌شوند.


این متخصص طب سنتی گفت: تفکرات منفی، غده بدخیم و کمبود مواد قندی در بدن از عوامل بروز سردی مغز هستند.
ثمری ادامه داد: ورزش‌های سنگین، خواب زیاد در روز، تحرک بیش از حد و نبود انرژی کافی موجب افزایش سردی در بدن و مغز خواهد شد.  


او با اشاره به غلبه سردی بر مغز با توجه به سن افراد، بیان کرد: مزاج نوزاد هنگام تولد گرم و‌ تر است و در صورت نبود این وضعیت انسان از نظر جسمانی رشد نخواهد کرد. این روند در دوران نوجوانی به صورت گرم و خشک تغییر شکل داده و ما شاهد جوش‌های زیادی در ناحیه گردن، صورت و بدن افراد خواهیم بود.


این متخصص طب سنتی در ادامه گفت: از سن ۳۵ سالگی به بعد مزاج فرد به سرد و‌ تر تغییر حالت داده و طبق برنامه رژیم غذایی خود باید از مصرف غذا‌هایی که بر افزایش سردی در مغز و بیماری‌های سرد موثر هستند جلوگیری کند.


ثمری در پایان یادآوری کرد: سردی مغز و کوچک شدن سلول‌های مغزی باعث از دست دادن قدرت تکلم فرد در آینده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صاها حیدری ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
    3 0
    ایا این عوارض درست میشود