دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 285069

تمبر هندی درختی است که در مناطق گرمسیر جهان به ثمر می‌نشیند و میوه آن علاوه بر مصارف خوراکی و چاشنی غذایی خواص دارویی نیز دارد.

خواص شگفت‌انگیز تمبر هندی

سلامت نیوز:تمبر هندی درختی است که در مناطق گرمسیر جهان به ثمر می‌نشیند و میوه آن علاوه بر مصارف خوراکی و چاشنی غذایی خواص دارویی نیز دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تمبر هندی درختی است که در مناطق گرمسیر جهان بیشتر به ثمر می‌نشیند. میوه این درخت به شکل لوبیایی درشت، قهوه‌ای، ترش مزه و غنی از قند و گلوکز است. این در بین ساکنان کشور ماداگاسکار درختی مقدس است و پادشاه درختان دیگر تلقی می‌شود.

از میوه این درخت به دلیل مزه ترش آن به عنوان چاشنی برای غذاهای مختلف استفاده می‌شود. تمبر هندی علاوه بر مصارف خوراکی و چاشنی غذایی خواص دارویی نیز دارد که در ادامه این مطلب با بخشی از خاصیت‌های بی‌نظیر آن آشنا می‌شویم.

افزایش قد
اسید سیترین، اسید تار تاریک، پتاسیم و پکتین اصلی ترین ترکیبات تمبر هندی هستند. میوه خشک شده این درخت اشتها آور است و باعث افزایش قد و چاقی می‌شود.

 بهبود حالت تهوع
تمبر هندی به علت وجود مقادیر زیاد ویتامین ث و آنتی اکسیدان‌ها مشکلات خفیف گوارشی از جمله حالت تهوع را می‌تواند بهبود بخشد.

 درمان گلو درد
به گفته پزشکان و کارشناسان آب تمبر هندی سرشار از ترکیبات ضدالتهاب و ضدباکتری است، به همین دلیل می‌تواند در درمان سرفه و گلو درد موثر باشد.

درمان دیابت
تمبر هندی با کاهش فشار بر لوزالمعده باعث می‌شود گلوکز خون پایین بیاید و در کنار درمان و بهبود مقاومت انسولین در افرادی که دچار دیابت هستند چربی خون را نیز کاهش دهد.

کاهش دردهای آرتروز

این میوه پر خاصیت به علت وجود مواد معدنی و ترکیبات مغذی در خود باعث کاهش دردهای مفصلی و آرتروزی می‌شود. افرادی که از دردهای مفصلی و آرتروز رنج می‌برند برای استفاده از این میوه باید نصف قاشق چای خوری پودر میوه تمبر هندی را در یک لیوان آبجوش مخلوط کرده و روزی دو بار مصرف کنند. این محلول باعث روانسازی مفصل، کاهش درد مفصل و آرتروز می‌شود.

هضم آسان غذا
طبیبان قدیم ایران تمبر هندی را سرد و خشک می دانستند به همین علت بر این عقیده بودند که این میوه موجب کاهش تب می‌شود و به هضم آسان غذا نیز کمک می‌کند.

بهبود اسهال
میوه تمبر هندی خنک کننده بدن است و برخی از افراد برای رفع تشنگی نیز این میوه استفاده می‌کنند. پوست تمبر هندی باعث رفع اسهال می‌شود.

 مضرات تمر هندیاین میوه پر خاصیت از نظر پزشکان و محققان همچون خوراکی‌های دیگر مضراتی نیز دارد که در ادامه شما را با آنها آشنا می‌کنیم.
خوردن تمر هندی به اشخاصی که دچار بیماری آسم وبیماری‌های ریوی هستند و همچنین افرادی که طحال ضعیفی دارند توصیه نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha