پزشكان هشدار دادند قرارگرفتن در معرض آفت كش‌ها و حشره‌كش‌ها در نزدیكی مزارع و محل‌های مسكونی، خطر ابتلا به بیماری پاركینسون را تشدید می‌كند.

 سلامت نیوز : پزشكان هشدار دادند قرارگرفتن در معرض آفت كش‌ها و حشره‌كش‌ها در نزدیكی مزارع و محل‌های مسكونی، خطر ابتلا به بیماری پاركینسون را تشدید می‌كند.

به گزارش ایسنا، بیماری پاركینسون یك بیماری تحلیل برنده است كه علائم آن شامل لرزش غیرارادی دست و پا، كند شدن حركات و یا حتی افسردگی هستند. البته علاوه بر اینها علائم دیگری هم وجود دارد كه در بیماران مختلف به نسبت‌های متفاوتی ظاهر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، متخصصان علوم پزشكی دانشگاه كالیفرنیا در لس آنجلس در آزمایشات جدید خود به رابطه بین پاركینسون با دو نوع آفت كش پی برده‌اند كه معمولا روی محصولات كشاورزی پاشیده می‌شوند. احتمالا این آفت كش‌ها كاربرد جهانی دارند و در نقاط مختلف دنیا استفاده می‌شوند. این مطالعه مستقیما روی خود مزرعه داران و كشاورزان انجام نگرفته بلكه در واقع روی افرادی صورت گرفته كه در نزدیكی مزارع زندگی می‌كنند.

دو آفت كشی كه در این مطالعات تحت آزمایش قرار گرفته‌اند شامل یك قارچ كش به نام «maneb» و یك آفت كش گیاهی به نام «paraquat» هستند.

به گزارش ایسنا، این مطالعات كه در مقاله‌ای در مجله اروپایی همه گیر شناسی به چاپ رسیده حاكیست در افرادی كه با این مواد در تماس هستند احتمال ابتلا به پاركنیسون 75 درصد افزایش پیدا می‌كند.

این بررسی‌ها تایید می‌كند كه تماس همزمان با سه آفت كش ziram، maneb و paraquat خطر بروز پاركینسون را تا سه برابر افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha