عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: واردات و فروش قرص برنج ممنوع است اما متاسفانه فرصت‌طلبان و سودجویان زیر سایه ضعف نظارت‌ها آن را به راحتی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

افزایش مرگ و میرهای ناشی از مصرف قرص برنج نگران‌کننده است

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: واردات و فروش قرص برنج ممنوع است اما متاسفانه فرصت‌طلبان و سودجویان زیر سایه ضعف نظارت‌ها آن را به راحتی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،احمد بیگدلی  افزایش مسمومیت و مرگ و میرهای ناشی از مصرف قرص برنج را نگران کننده خواند و گفت: خودکشی با قرص برنج به دلیل سهولت دسترسی و حمل در حال افزایش است.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه هیچ نظارتی بر توزیع قرص برنج وجود ندارد، افزود: واردات، تولید و فروش این قرص ممنوع است اما متاسفانه فرصت‌طلبان و سودجویان زیر سایه ضعف نظارت‌ها آن را به راحتی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.


وی با تاکید بر اینکه عرضه قرص برنج باید محدود و ساماندهی شود، ادامه داد: باید با تشدید نظارت‌ها مسیرهای توزیع قرص برنج کنترل شود به گونه‌ای که به سهولت در اختیار متقاضیان قرار نگیرد.


نماینده مردم خدابنده در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت برخورد قاطعانه با عاملان توزیع و فروش قرص برنج توسط قوه قضائیه تاکید کرد و گفت: عوارض خطرناک استفاده از قرص برنج باید توسط رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود همچنین می‌طلبد دستگاه قضا به این موضوع ورود کند و با سودجویان به شدت برخورد کند.


عطاری‌ها به محلی برای فروش کالاهای غیرمجاز و قاچاق تبدیل شده‌اند


بیگدلی با انتقاد از اینکه عطاری‌ها به محلی برای فروش کالاهای غیرمجاز و قاچاق تبدیل شده‌اند، تصریح کرد: شاهد بروز تخلفات زیادی از سوی عطاری‌ها هستیم و عطاری‌ها یکی از مراکزی است که برای سود بیشتر این قرص را به راحتی به مشتریان خود عرضه می‌کنند که نیاز است نظارت‌ها بر فعالیت آنها از سوی وزارت بهداشت تشدید شود.


وی با بیان اینکه وزارت بهداشت باید به نحوه توزیع و عرضه قرص برنج ورود کند، تصریح کرد: وزارت بهداشت باید با اتخاذ تدابیر مناسب از افزایش مرگ و میرهای ناشی از مصرف قرص برنج جلوگیری و با تعامل با وزارت جهاد کشاورزی جایگزینی برای این قرص در نظر بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha