سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 285146

نتایج یك بررسی نشان می‌دهد مصرف قرص‌های رژیمی و ملین‌ها خطر ابتلا به اختلالات غذایی را افزایش می‌دهد.در این بررسی آمده است: زنان و دختران جوانی كه برای كنترل وزن از قرص‌های رژیمی و ملین‌ها مصرف می‌كنند بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات غذایی هستند.

خطر كاهش وزن با قرص‌های رژیمی

سلامت نیوز:نتایج یك بررسی نشان می‌دهد مصرف قرص‌های رژیمی و ملین‌ها خطر ابتلا به اختلالات غذایی را افزایش می‌دهد.در این بررسی آمده است: زنان و دختران جوانی كه برای كنترل وزن از قرص‌های رژیمی و ملین‌ها مصرف می‌كنند بیشتر در معرض ابتلا به اختلالات غذایی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،بررسی محققان آمریكایی نشان داده است: در میان افرادی كه به اختلالات غذایی دچار نبودند مصرف قرص‌های رژیمی موجب شد 8/1 درصد آنان در مدت یك تا سه سال به این عارضه مبتلا شوند در حالی كه این رقم در افرادی كه این قرص‌ها را دریافت نكرده بودند یك درصد بوده‌است.

به گفته محققان آمریكایی همچنین 2/4درصد افرادی كه برای كنترل وزن از ملین‌ها مصرف می‌كنند به اختلال غذایی دچار شدند در حالی كه این رقم در افراد دیگر 8/0 درصد بوده ‌است. محققان تاكید می‌كنند مصرف قرص‌های رژیمی و ملین‌ها به منظور كنترل وزن می‌تواند تركیبی مضر برای بدن باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha