سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 285157

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،امروز (5 آذرماه) با تداوم جو نسبتا پایدار کیفیت هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.

سلامت نیوز:بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،امروز (5 آذرماه) با تداوم جو نسبتا پایدار کیفیت هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۵ آذرماه) در بیشتر مناطق پایتخت همراه با غبار صبحگاهی و گاهی مه رقیق، شاهد برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهیم بود که عمدتاً ناشی از افزایش تردد خودروها و برقراری جو نسبتاً پایدار و آرام در نخستین ساعات روز است.


طی روز نیز با تداوم این وضعیت جوی، شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده فراهم نخواهد شد و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند بنابراین همزمان با اوج ترافیک شبانگاهی و انباشت آلاینده‌ها طی روز، غلظت ذرات معلق افزایش پیدا می‌کند و پیش‌بینی می‌شود شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت برقرار شود.


این شرایط جوی تا صبح فردا (۶ آذرماه) ادامه خواهد داشت و با آغاز تردد خودروها، تجمع ذرات معلق مانند روز گذشته، برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس را به دنبال خواهد داشت.

همچنین با استقرار توده هوای پایدار در طی روز شرایط برای بهبود کیفیت هوا فراهم نخواهم شد و برای اواخر وقت چهارشنبه نیز به دلیل افزایش حجم ترافیک دربیشتر مناطق شهر تهران برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۱۰ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha