معاون درمان وزارت بهداشت ضمن اشاره به افزایش بیماری‌های مشترک میان انسان و دام گفت: ۶۰ درصد بیماری‌های عفونی بیماری‌های مشترک میان انسان و دام هستند.

۶۵ بیماری مشترک میان انسان و دام /تشکیل کمیته مطالعاتی پیشگیری از بیماری‌های زئونوز

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت ضمن اشاره به افزایش بیماری‌های مشترک میان انسان و دام گفت: ۶۰ درصد بیماری‌های عفونی بیماری‌های مشترک میان انسان و دام هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، قاسم جان بابایی در اولین کنگره ملی حفاظت و بیماری‌های حیات وحش اظهار کرد: ۷۰ درصد بیماری‌های کشور بیماری‌های غیر واگیر هستند که پایه آن دیابت و فشار خون کنترل نشده، است.


معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: بیماری‌های عفونی عاملی تهدید کننده برای حیات انسان هستند و طی سال‌های اخیر نیز بیماری‌های خاصی از بیماری‌های عفونی رو به افزایش بوده‌اند.


جان بابایی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد از بیماری‌های عفونی مشترک میان انسان و دام هستند، افزود: به همین دلیل باید نگرش‌مان را در مواجهه با بیماری‌های عفونی تغییر دهیم؛ چرا که اثرات و عواقب متعددی برای کشور دارند.


وی با بیان اینکه بیماری‌های عفونی در منطقه مدیترانه شرقی بیشتر هستند، گفت: کشور ما با توجه به رفت و آمد به این مناطق با این بیماری‌ها درگیر شده است.


معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سالانه بیشتر از ۲۰۰ هزار گزش حیوانات اتفاق می‌افتد، گفت: در حال حاضر ۶۵ بیماری بین انسان و دام وجود دارد که سالانه هزینه‌های زیادی را ایجاد می‌کند. به طور مثال بیماری هاری بین سه تا پنج میلیون تومان هزینه دارد.


جان بابایی ادامه داد: اگر بخواهیم رویه مناسبی را برای برخورد با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام پیش بگیریم، باید نوع نگاه‌مان را نسبت به گذشته تغییر دهیم؛ چراکه این بیماری‌ها بین بخشی بوده و حتی نیازمند مداخله چند کشور است.


وی در پایان گفت: کمیته مطالعاتی در این زمینه بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت بهداشت تشکیل شده است تا بتوانیم جلوی بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha