چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
کد خبر: 285186

آیا می دانید که باقی ماندن در یک وضعیت کاری یکنواخت مثل نشستن و ایستادن ، باعث تخریب و «آرتروز زودرس» مفاصل می شود. دکتر جواد صراف زاده دبیر انجمن فیزیوتراپی در خصوص تعریف ناهنجاری های ستون مهره ها به روزنامه سپید گفته است؛ ناهنجاری به معنای تغییر شکل از حالت ایده ال یا طبیعی تعریف می شود.

قانون طلایی سلامت ستون مهره ها

سلامت نیوز:آیا می دانید که باقی ماندن در یک وضعیت کاری یکنواخت مثل نشستن و ایستادن ، باعث تخریب و «آرتروز زودرس» مفاصل می شود. دکتر جواد صراف زاده دبیر انجمن فیزیوتراپی در خصوص تعریف ناهنجاری های ستون مهره ها به روزنامه سپید گفته است؛  ناهنجاری به معنای تغییر شکل از حالت ایده ال یا طبیعی تعریف می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، ستون مهره ها به عنوان یک ساختار اصلی در بدن است و شکل اصلی بدن را حفظ می کند و هرگونه تغییری که آن را از حالت ایده آل خارج کند ناهنجاری تلقی می شود.بعضی مواقع یک سری بیماری ها مثل بیماری های عفونی، التهابی یا سل باعث این تغییر شکل می شود ولی بسیاری از این مشکلات که نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا با آن مواجه هستیم، بحث وضعیت کاری و شغلی است.

تغییر الگوی بیماری ها از بیماری های عفونی و واگیردار به سمت بیماری ها یا ضایعات سیستم  اسکلتی، عضلانی یا همان سیستم حرکتی که در واقع درگیری و آسیب عضلات، مفاصل و استخوان هاست، باید بسیار جدی تلقی شود. 

به خصوص در کودکان و نوجوانانی که از فناوری های جدید مانند تلفن همراه یا تبلت به صورت نادرست استفاده می کنند که در بزرگ سالی دچار آسیب می شوند.

قانون طلایی

فناوری های جدید  در زندگی همه جا باز کرده است و یک نوجوان اصلا نمی تواند قبول کند که از رایانه استفاده نکند یا یک تبلت نداشته باشد ولی آن چه باید مورد توجه قرار گیرد استفاده مناسب از آن هاست.

ما در دوران کودکی، میان سالی و بزرگ سالی، یک قانون طلایی داریم که نباید تحت هیچ شرایطی نادیده بگیریم. این قانون طلایی در یک جمله خلاصه می شود:  «هیچ وقت نباید در یک وضعیت طولانی قرار بگیریم حتی اگر در وضعیت صحیح باشیم .»

 باقی ماندن در یک وضعیت کاری طولانی مثل نشستن و ایستادن، باعث تخریب و آسیب به مفصل ها و «آرتروز زودرس» مفاصل می شود.کاهش وزن، قرار نگرفتن در یک وضعیت ثابت در طولانی مدت، حفظ گودی کمروحالت طبیعی و راحت در هنگام نشستن و حفظ زاویه ۱۰۰ تا  ۱۲۰ درجه ستون مهره ها نسبت به استخوان ران روی صندلی از مهم ترین راهکارهای پیشگیرانه ابتلا به دردهای ستونمهره ها یا آرتروز زودرس است.راه پیشگیری از آرتروز زودرس یکی از بهترین راه های پیشگیری از آرتروز زودرس یا درمان های آرتروز، تقویت عضلات مجاور مفاصل آسیب دیده است.

مشاوره با یک فیزیوتراپ و انجام تمرینات درمانی زیر نظر او می تواند بسیار سودمند و در بسیاری از موارد ضروری باشد.

مراقبت از ستون فقرات هنگام استفاده از گوشی و خودرو

 ابزار نوشتن را در سطح سینه یا چشم ها نگه دارید تا فشار بر گردن و کمر را کاهش دهید.از هندزفری به جای نگه داشتن گوشی درکنار گوشتان استفاده کنید.

 پشتی صندلی را طوری تنظیم کنید که کاملاً در وضعیت عمود قرار بگیرید و سر شما به راحتی روی پشت سری صندلی قرار گیرد و چانه‌تان همسطح افق باشد.در حالی که پاها روی پدال قرار دارد، زانو باید در سطح یا کمی بالاتر از مفاصل ران قرار گیرد.در حالی که دست‌ها روی فرمان است، آرنج‌ها باید کمی خم و در حالت استراحت باشد.از افتادگی شانه‌ها هنگام رانندگی خودداری کنید و شانه‌ها را بالا نگه دارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha