یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 28519
سلامت نیوز :رییس مركز تحقیقات پیشگیری و كنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: استعمال سیگار و قلیان در اماكن عمومی مانند قهوه خانه و سفره خانه ها براساس نص صریح قانون، ممنوع و مصرف آن مستوجب جریمه نقدی است.

غلامرضا حیدری به مناسبت روز رسالت رسانه در كنترل دخانیات در گفت و گو با ایرنا افزود: قانون برای استعمال دخانیات و قلیان در اماكن عمومی، تا پنجاه هزار تومان جریمه نقدی برای افراد تعیین كرده است.

وی اظهار داشت: با وجود گذشت دو سال از تصویب این قانون، متاسفانه هنوز هیچ اقدامی برای اجرایی شدن آن انجام نشده است و رسانه ها باید شرایط لازم را برای اجرای قوانین كنترل دخانیات فراهم آورند.

رییس مركز تحقیقات پیشگیری و كنترل دخانیات خاطرنشان كرد، برای اجرایی شدن این قانون همچنین باید ستاد كشوری دخانیات وزارت بهداشت، شیوه نامه های اجرایی را تدوین كند و به مرحله اجرا درآورد.

حیدری با تاكید بر رسالت رسانه ها در فراهم سازی بستر اجرای قوانین گفت: امسال سازمان جهانی بهداشت در رابطه با دخانیات شعار اجرای كامل قوانین كنترل دخانیات، راهی به سوی سلامت همگانی را مطرح كرده است و لازم است رسانه ها با آگاه سازی مداوم، مردم را از داشتن حق برخورداری از قوانین مصرف سیگار بهره مند سازند.

3تا 10 خردادماه به عنوان هفته ملی بدون دخانیات نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha