چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 285194

یک متخصص و پژوهشگر طب سنتی گفت: زخم معده یکی از رایج‌ترین زخم‌ها و درد‌ها میان مردم است که با راهکارهای خانگی می‌توان آن را درمان کرد.

زخم معده را با این فرمول‌های خانگی نابود کنید

سلامت نیوز:یک متخصص و پژوهشگر طب سنتی گفت: زخم معده یکی از رایج‌ترین زخم‌ها و درد‌ها میان مردم است که با راهکارهای خانگی می‌توان آن را درمان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان،داود حاج محمد خانی محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: معده انسان که بخش زیادی از هضم غذا را برعهده دارد بیشتر در معرض آسیب و زخم قرار می‌گیرد. عواملی، چون سریع غذا خوردن، نجویدن کامل غذا، گرسنگی طولانی مدت، استفاده از ترشیجات و غذاهایی با تندی زیاد، سرخ‌کردنی‌ها، نوشابه‌های گازدار، مشروبات الکلی، چای داغ غلیظ، دخانیات، استفاده بدون قاعده و خودسرانه آنتی‌بیوتیک و دارو‌های مسکن عوامل عصبی در بروز درد و زخم  معده موثر هستند.



او در ادامه افزود: چون هر یک از علائم فوق می‌تواند با افزایش ترشح اسید معده یا اختلالات دیگر زمینه بروز زخم را فراهم آورند لذا ضمن رعایت کردن موارد گفته شده از نوشیدن آب و سالاد در کنار غذا پرهیزی کنید و پس از بروز درد در ناحیه معده حتما به پزشک داخلی و گوارش مراجعه نمایید.


روغن بادام شیرین برای درمان زخم معده

این متخصص و پژوهشگر طب سنتی گفت: از نظر طبیبان گذشته روغن بادام شیرین خوراکی بسیار مقوی بوده، که بهتر است به مدت یک هفته در دو وعده صبح و عصر مصرف شود.

عصاره شیرین بیان موثر در درمان زخم معده 

او بیان کرد: ۵۰ گرم شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش بریزید و به مدت دو هفته به صورت ناشتا میل نمایید. البته این دارو برای کسانی که فشارخون دارند مضر است.

درمان زخم معده با گز علفی و گز خوانساری

حاج محمد خانی در ادامه افزود: افرادی که دچار زخم معده هستند بهتر است دم نوش گیاهانی چون: بابونه، به‌لیمو، آویشن را جایگزین چای روزانه خود کنند.
این متخصص و پژوهشگر طب سنتی یادآوری کرد: مقدار ۲۰ گرم بابونه،  ۱۵ گرم رازیانه و ۲۰ گرم پنیرک  را با هم مخلوط کرده و ۲ بار در روز مصرف کنید، این ترکیب اثر مطلوبی بر معده و گوارش می‌گذارد. همچنین می‌توان از یک گرم گیاه مقل ازرق در دو نوبت صبح و عصر برای درمان زخم معده استفاده کرد.

او در پایان اضافه کرد: یکی از موثرترین درمان‌های زخم معده عسل طبیعی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha