چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
کد خبر: 285225

شهردار تهران گفت: هوای تهران در حال حاضر در وضعیت هشدار قرار دارد.

هوای تهران در وضعیت هشدار

سلامت نیوز: شهردار تهران گفت: هوای تهران در حال حاضر در وضعیت هشدار قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه همایش ملی بهره‌وری در مدیریت شهری گفت: ما در این جلسه با حضور همکاران دیگرم از شهرهای مختلف کشور تلاش کردیم در خصوص موضوعات مرتبط با بهره‌وری بحث و تبادل نظر کنیم. بهره‌وری از جمله موضوعاتی است که امروزه در کشور مطرح می‌شود اما نیازمند توجه بیشتری است البته در امور شهرها و سازمان‌ها این مردم هستند که با هزینه‌هایشان روی بهره‌وری مدیریت‌ها مدیریت می‌کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه استفاه بهینه از بودجه‌ای که در اختیار ماست مهم است گفت: ما در این جلسه تلاش کردیم در رابطه با تجربیات سایر کشورهای جهان در رابطه با مدیریت شهری با یکدیگر گفت‌وگو کنیم ما نیز در این جلسه به تجربیات ایران در گذشته اشاره کردیم و مثال تجربه حفر قنات و استفاده بهینه از آب را عنوان کردیم.

شهردار تهران گفت: در خارج از کشور به جای جمع‌آوری روزانه زباله هفته‌ای یک بار زباله‌ها را جمع‌آوری می‌کنند و خیلی پیش از اینها به موضوع پسماند زباله می‌پرداختند.

وی با تاکید بر اهیمت نیروی انسانی در این جلسه بیان شد: نیروی انسانی در همه زمینه‌ها باید مورد توجه قرار گیرند. معضل نیروی انسانی فقط به شهرداری تهران ختم نمی‌شود و بحث زیاد بودن نیروهای شهرداری‌ها در همه جای کشور وجود دارد. همین مساله موجب شده بخش زیادی از درآمدها در  پرداخت حقوق و دستمزد نیروها صرف شود.

حناچی در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران درباره آلودگی هوای تهران گفت: هوای تهران در حال حاضر در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی درباره علت توقف پروژه ساخت و بازسازی ساختمان پلاسکو گفت: پلاسکو تا همین امروز نیز با همکاری شهرداری تهران به کار خود ادامه داده هر ساختمانی پیش از ساخت باید پروانه ساخت بگیرد. بحث‌های شهرسازی در ساخت پلاسکو حل شده و هزینه‌های مربوط به آن نیز طبق توافقات میان شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان بوده است. اما مسئولین بنیاد به یک مصوبه استانداری تهران اشاره می‌کنند که البته چنین مصوبه‌ای نمی‌توند فراتر از قانون عمل کند زیرا قانون شهرداری را موظف کرده در مقابل صدور پروانه ساخت عوارض بگیرند. اما چگونگی محاسبه این عوارض‌ها باید در چارچوب قانون صورت بگیرد و در حساب‌های فیمابین شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان قابل تهاتر باشد.

شهردار تهران درباره حواشی مربوط به گود کنار برج میلاد گفت: بازپس گرفتن این گود بر اساس توافقاتی که بوده که صورت گرفته است که بعد از پس‌گیری باید مقام سازی شود تا خطری از سوی آن ایجاد نشود.

حناچی شهردار در پایان گفت: درخصوص تعدیل نیروهای شهرداری باید گفت که این تعدیل نیروها با توجه به شرایط اقتصادی با روش‌های خاصی صورت خواهد گرفت البته هنوز در رابطه با این روش‌ها به جمع‌بندی مورد نظرمان نرسیده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha