سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشكی كردستان گفت: براساس بررسی‌های اولیه آمفیزم زیرجلدی احتمالاً موجب مرگ كودك سنندجی در بیمارستان خصوصی سنندج بوده است.
در پی انتشار خبر مرگ كودك سنندجی در یكی از بیمارستان‌های خصوصی شهر سنندج دكتر قدیمی با اعلام این مطلب گفت: آمفیزم زیرجلدی از جمله عوارض نادر و در عین حال خطرناك ناشی از اعمال جراحی لوزه (تانسیلكتومی) و لوله‌گذاری تراشه (نای) در حین بیهوشی است كه در صورت تأخیر در تشخیص خطرآفرین است.
وی افزود: به محض اطلاع از این حادثه برای این كودك خردسال معاون درمان دانشگاه با حضور در این بیمارستان خصوصی دستور انتقال كودك با آمبولانس 115 را به بیمارستان مجهز بعثت را صادر و بدون درنگ گروهی از متخصصان زبده كاردرمان و مراقبت روی كودك را آغاز كردند. اما تأخیر در اعلام عارضه جراحی در این كودك از طرف مسئولان بیمارستان خصوصی موجب مرگ مغزی در كودك شد.
دكتر قدیمی درخصوص نظارت دانشگاه بر عملكرد بیمارستان‌های خصوصی استان گفت: ما بطور شبانه‌روزی بر تمامی فعالیت‌های بخش‌های خصوصی درمان نظارت كامل داریم و تیم‌های بازرسی دانشگاه بطور مستمر خدمات درمانی این بیمارستان‌ها را پایش می‌كنند.
براساس این گزارش مادر كودك خردسال سنندجی در گفتگو با خبرنگار مهر از همكاری مسئولان و كاركنان بیمارستان دولتی بعثت سنندج قدردانی كرده و گفته است: «همكاری‌های بسیار خوبی طی مدت پنج روز اخیر از طرف كاركنان و مسئولان بیمارتسان و تیم پزشكی و پرستاری برای نجات جان كودكم صورت گرفته است و آنها از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی به بیمار ما دریغ نكرده‌اند.
گفتنی است دكتر مؤمنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی نیز درخصوص چرائی مرگ كودك خردسال در بیمارستان خصوصی گفته است: در حال حاضر نمی‌توان اظهارنظر قطعی در این خصوص داشت و باید پزشكی قانونی دلیل مرگ را اعلام و در صورت شكایت والدین مسئله در نظام پزشكی مطرح شود.
اما استنباط ما از بررسی‌های اولیه این است كه آمفیزم زیرجلدی موجب مرگ این كودك خردسال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha