پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 285244

محققان انگلیسی در بررسی‌های خود به ارتباط آلودگی هوا با نوعی بیماری پی بردند كه موجب نابینایی می‌شود.در این بررسی مشخص شد افرادی كه در مناطقی با سطح بالایی از ذرات معلق در هوا زندگی می‌كنند، حداقل 6 درصد بیشتر از افراد ساكن در مناطق دیگر احتمال دارد به عارضه چشمی آب سیاه مبتلا شوند.

سلامت نیوز:محققان انگلیسی در بررسی‌های خود به ارتباط آلودگی هوا با نوعی بیماری پی بردند كه موجب نابینایی می‌شود.در این بررسی مشخص شد افرادی كه در مناطقی با سطح بالایی از ذرات معلق در هوا زندگی می‌كنند، حداقل 6 درصد بیشتر از افراد ساكن در مناطق دیگر احتمال دارد به عارضه چشمی آب سیاه مبتلا شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،هرچند نتایج به دست آمده در این مطالعه تاییدكننده تاثیر آلودگی هوا در شروع علائم این عارضه چشمی نیست.

با وجود این لازم است در تحقیقات بیشتر مشخص شود آیا آلودگی هوا موجب بیماری آب سیاه می‌شود و آیا راهكارهایی برای كمك به افراد وجود دارد تا كمتر در معرض هوای آلوده قرار بگیرند.

همچنین تنفس در هوای آلوده می‌تواند با بروز انواع دیگری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های ریوی، قلبی، آلزایمر، پاركینسون و سكته مغزی مرتبط باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha