سلامت نیوز : كارشناسان هشدار دادند كه بیماری ایدز در كشورهای شرق اروپا و به ویژه روسیه هنوز در حال پیشرفت و گسترش است.

به گزارش فارس، یانس لاندگرن، كارشناس دانماری در كنفرانس سه روزه‌ای در تالین پایتخت استونی گفت: اروپای غربی از جمله كشورهای جنوبی آن مانند پرتغال كه سالها پیش به شدت نگران این بیماری بودند به دنیا ثابت كرده‌اند كه پیشگیری ممكن است.

وی هشدار داد كه در شرق اروپا اپیدمی ایدز هنوز در حال گسترش است و افزود كه نیاز به آزمایش‌های بیشتری است تا گسترش این بیماری كنترل شده و درمان مناسب برای مبتلایان فراهم شود.

آمار سازمان ملل نشان می‌دهد كه اروپای شرقی و آسیای مركزی تنها مناطقی هستند كه میزان ابتلا به این بیماری هنوز هم در آنها بالاست.

به نوشته خبرگزاری فرانسه بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت در سال 2008 در این منطقه بیش از 100 هزار مورد ابتلای جدید شناسایی شده است.

در غرب آمار گزارش شده سالانه تقریباً با 20 هزار مورد در سال ثابت است اما در شرق این میزان رو به افزایش با سرعتی 4 برابر است.

بر اساس آمار رسمی تعداد افرادی كه در این منطقه با این ویروس زندگی می‌كنند بین سال‌های 2000 تا 2009 تقریباً 3 برابر شده و به 4/1 میلیون نفر رسیده است. 90 درصد این موارد در روسیه و اوكراین هستند و در روسیه 37 درصد جمعیت 8/1 میلیون نفری معتادان تزریقی آن به این بیماری مبتلا شده‌اند.

در سراسر جهان 3/33 میلیون نفر با HIV زندگی می‌كنند از جمله 5/22 میلیون نفر آنها در صحرای آفریقا زندگی می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha