سلامت نیوز : مدیر عامل بیمه البرز با معرفی بیمه‌نامه جدید ناباروی و نازایی زوجین به نگرانی خود در خصوص افزایش دوبرابری نرخ دیه در سال جاری اشاره كرد و گفت: قوه قضائیه باید برای جلوگیری از افزایش تخلفات بیمه‌ای و اعتراضات مردم صنعت بیمه در نرخ دیه تجدید نظر كند.

به گزارش  فارس محمدابراهیم امین در نشست خبری امروز در خصوص طرح جدید این شركت تحت عنوان بیمه ناباروری و نازایی زوجین، اظهار داشت: ناباروری و نازایی یكی از امراض مهمی است كه بسیاری از زوجین كشور با آن روبه‌رو بوده و برای درمان خود هزینه‌های زیادی را متقبل می‌شوند؛ در همین راستا این شركت بیمه برای كاهش نگرانی مردم برای اولین بار در كشور این بیمه نامه را به زوجین جامعه عرضه می‌كند.
وی با اشاره به اینكه مطابق مصوبه شورای عالی بیمه تمام طرح‌های جدید بیمه انحصاراً به مدت دو سال در اختیار پیشنهاد دهنده آنان قرار می‌گیرد، افزود: بیمه البرز پس از ارائه طرح مذكور به كمیته فنی بیمه مركزی و بررسی در شورای عالی بیمه و كسب مجوز عرضه این بیمه نامه را به مدت دو سال انحصاری در اختیار گرفته است.
به گفته وی، سالانه 850 هزار ازدواج در كشور صورت می‌گیرد كه در آن میان حدود 15 درصد با مشكلات نازایی مواجهه هستند البته این درصد در استان‌های مختلف بخصوص در تهران كه 18 درصد است آمار متفاوتی را نشان می‌دهد.
مدیر عامل بیمه البرز در خصوص پوشش‌ بیمه‌نامه ناباروری و نازایی گفت: زوجین فقط تا 3 ماه بعد از ازدواج می‌توانند با پرداخت 200 هزار تومان به مدت 10 سال این بیمه نامه را خریداری كنند به صورتی كه با استفاده از این بیمه‌نامه هزینه‌های درمانی، تشخیصی و جراحی تا سقف 4 میلیون تومان و نازایی هر یك از زوجین تا 2 میلیون تومان و هزینه اجاره رحم تا سقف 4 میلیون تومان با فرانشیز 30 درصد تحت پوشش قرار می‌گیرد.
امین از جمله علل بازه زمانی 3 ماهه برای خرید این بیمه‌نامه را عدم اطلاع زوجین از بیماری خود عنوان كرد و گفت: شركت بیمه از این طریق با عدم خریداری ریسم عموم مردم را تحت پوشش قرار داده است.
به گفته وی، البته پیش‌بینی می‌شود این بیمه‌نامه قبل از ازدواج نیز به زوجین ارائه شود به این صورت كه بیمه نامه تا زمان عقد رسمی به امانت در اختیار شركت بیمه قرار داشته و به محض انعقاد عقد به زوجین تحویل داده می‌شود.
مدیر عامل بیمه البرز ضمن تأكید بر اینكه اعتبار این بیمه نامه 10 سال می‌باشد، افزود: زوجین پس از انعقاد عقد به مدت 3 ماه فرصت دارند این بیمه‌نامه را خریداری كنند به صورتی كه شركت‌های بیمه پس از 3 ماه دیگر چنین پوششی را در اختیار آنان قرار نخواهد داد. البته اگر زوجین در سال های اولیه شروع بیمه نامه دارای فرزند شوند بیمه نامه نیز قطع خواهد شد.
به گفته وی، بیمه البرز برای آنكه مردم اطلاع زیادی از بیمه‌نامه جدید نازایی و ناباروری زوجین داشته باشند اقدامات موثری از جمله تبلیغات در رسانه‌های جمعی را در دستور كار دارد.

* تعیین نرخ دیه همراستا با نرخ تورم

وی در خصوص نرخ جدید دیه كه طی روزهای اخیر از جانب قوه قضائیه به صنعت بیمه ارائه شده است، افزود: با اعلام این نرخ این سؤال برای صنعت بیمه به وجود آمده كه آیا نرخ تورم به صددرصد رسیده و یا اینكه قیمت تمام كالاهای كشور افزایش یافته كه قوه قضائیه نرخ دیه را دو برابر اعلام كرده است.
به گفته وی، با توجه به اینكه طرح هدفمند‌ كردن یارانه‌ها و تعدیل قیمت‌ها در دستور كار دولت قرار دارد ارائه این نرخ نه تنها به نفع صنعت بیمه نبوده بلكه شركت های بیمه و بیمه گذاران را با مشكلات بسیاری روبه رو خواهد كرد.
امین با اشاره به اینكه نرخ حق بیمه تابع نسبت دیه است، گفت: به طور حتم با اجرایی شدن این مصوبه حق بیمه نیز افزایش یافته و با عدم گرایش مردم به خرید این بیمه نامه آمار زندانیان كشور افزایش خواهد یافت.
مدیر عامل بیمه البرز ضمن بیان این مطلب كه 17 میلیون وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیكلت در كشور در حال تردد هستند، خاطرنشان كرد: گفت: ارائه این نرخ باعث می‌شود بسیاری از مردم از خرید بیمه‌نامه شخص ثالث امتناع كرده و حتی در صورت مواجهه با خسارت جانی هزینه‌ها را برعهده صندوق تأمین خسارت بدنی و یا شركت‌های بیمه بگذارند.
این مقام مسئول بیمه البرز تقلب و صحنه‌سازی در خسارات را از جمله تبعات منفی افزایش نرخ دیه دانست و گفت: افزایش این نرخ عرصه مطلوبی را برای افراد متخلف به وجود خواهد آورد به صورتی كه آنان با صحنه سازی خلاف واقع خسارت زیادی را از شركت‌های بیمه اخذ می‌كنند.
به گفته وی، بر اساس اعلام قوه قضائیه دیه یوم‌الداء به این صورت كه به محض تكمیل پرونده و نهایی شدن رأی از جانب شركت‌های بیمه باید پرداخت شود كه این امر بزرگترین مشكل شركت‌های در حال حاضر به شمار می‌آید چراكه مطابق آن كسانی كه هنوز پرونده آنان در مراحل نهایی قرار ندارد خسارت خود را براساس نرخ فعلی دریافت می كنند.
امین افزود: در این حالت شركت بیمه در مقابل حق بیمه ای كه دریافت نكرده‌اند باید خسارت را پرداخت كنند كه این امر تأثیر قابل توجهی در صورت‌های مالی آنان خواهد گذاشت.
وی مابه التفاوت خسارات را مشكل بعدی نرخ جدید دیه دانست و افزود: براساس آمار‌ها حدود دو سوم خسارات بر عهده شركت‌های بیمه و یك سوم بر عهده مردم است به این صورت كه با اجرایی شدن نرخ جدید دیه 1000 میلیارد تومان به شركت‌های بیمه و مردم فشار وارد خواهد شد.
امین اجرای طرح یارانه دیه را نامعقول دانست و گفت: دولت پس از سال ها تلاش توانسته است طرح هدفمندی یارانه ها را به مرحله اجرا بگذارد كه در این راستا باید هزینه‌های زیادی را برای تعدیل قیمت‌های كالاهای مختلف بپردازد كه در میان پوشش های بیمه ای اولویت نداشته و حتی در این شرایط شركت های بیمه نیز تمایل ندارند از دولت یارانه دریافت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha