سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: نوشیدن آب های آلوده مهمترین علت شیوع عفونت های روده ای در فصل گرما است.
    نوشیدن آب های آلوده باعث عفونت های روده ای می شود
دكترمسعود مردانی در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین حرارت ندادن كافی غذاهای سرد شده، مصرف زرده تخم‌مرغ نیمه‌پز و مصرف بستنی‌ها در ابتلا به بیماریهای روده ای تاثیر فراوانی دارد.
وی با بیان اینكه اسهال و استفراغ از شایع‌ترین بیماری‌های روده ای است، اظهار داشت: با توجه به اینكه بیماری‌های شایع در ماه‌های گرم سال اغلب هنگام مسافرت و در مكان‌های تفریحی و گردشی بروز می‌كند از این رو باید توجه داشت در این فصل غذاها در منزل تهیه و یا از رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌های معتبر خریداری شود.
این متخصص بیماری های عفونی ادامه داد: باید در فصل گرما از استفاده مجدد غذا در وعده‌های دیگر پرهیز شود.
این استاد دانشگاه، جوشاندن آب را مهمترین راه از بین بردن باكتری‌ها و انگل‌ها دانست و تصریح كرد، آب آلوده یكی از مهم‌ترین راه‌های ابتلا به بیماری اسهال در افراد به ویژه كودكان است.
مردانی با اشاره به اینكه روزانه سه هزار كودك در جهان، جان خود را بر اثر ابتلا به اسهال از دست می‌دهند، گفت: این بیماری باعث از دست رفتن آب بدن، سوتغذیه و بروز بیماری‌های عفونی در بدن كودكان می‌شود و آنان را مستعد ابتلا به انواع عفونت‌ها می‌كند.
وی در پایان خاطرنشان كرد، استفاده از مواد غذایی و ‌آب سالم در فصل گرما، سلامت افراد به ویژه كودكان را در برابر بیماری های روده ای ایمن می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha