سلامت نیوز : تعداد زنان 40 سال به بالایی كه در بریتانیا اقدام به سقط جنین كرده‌اند در یك دهه گذشته با یك سوم افزایش روبه‌رو بوده است.

به گزارش فارس، كارشناسان معتقدند این جهش شدید نشان دهنده افزایش فعالیت‌های جنسی میان زنان سن بالاتر و تعداد بالاتر زنان مجرد و مطلقه است كه تمایل بیشتری به روابط كوتاه مدت دارند.

رئیس بزرگترین سازمان ارائه كننده خدمات سقط جنین اعلام كرده زنان این دسته كه علاقه چندانی به پیشگیری از بارداری ندارند تنها پس از باردار شدن شوكه می‌شوند.

فعالان حق حیات این آمار را ناامید كننده خوانده‌اند. آمار دولتی نشان می‌دهد موارد سقط جنین زنان 40 ساله به بالا از سال 2000 تا كنون بیش از 30 درصد افزایش داشته است. به طور كلی 8179 زن 40 ساله به بالا از جمله بیش از 650 زن بالای 45 سال و 21 زن بالای 50 سال، سال گذشته به سقط جنین اقدام كرده‌اند.

این آمار شامل زنانی هم می‌شود كه به طور خواسته باردارشده اما زمانی كه آزمایش‌ها نشان دهنده ناهنجاری‌هایی در جنین بوده تصمیم به سقط جنین گرفته‌اند.

به نوشته دیلی تلگراف اكثر موارد سقط جنین قبل از هفته 12 رخ داده كه نخستین زمان شناسایی جنین و بارداری است. بین زنان 35 سال به بالا فقط 2200 مورد سقط جنین پس از این مدت رخ داده است.

ژوزفین كوینتاوال از فعالان حامی حق حیات می‌گوید: این آمار واقعاً متأثر كننده است، هنگامی كه در مورد میزان بالای بارداری نوجوانان حرف می‌زنیم می‌گوییم كه غفلت باعث این كار می‌شود اما زنان 40 ساله دیگر مكانیزم‌ها را می‌دانند. باورنكردنی است كه در این سن زنی چنین اقدامی را انجام دهد.

آمار نشان دهنده تغییرات اجتماعی گسترده در سال‌های اخیر است. درصد زنان مجرد در بریتانیا در 3 دهه گذشته دو برابر شده است در حالی كه 43 درصد زنان زیر 50 سال در سال 2009 اصلاً ازدواج نكرده‌اند.

در همین حال آمار طلاق هم افزایش یافته و در حالی كه در سال 1980 یك ازدواج از هر 3 مورد به طلاق ختم می‌شد اما آمار كنونی نشان می‌دهد نیمی از ازدواج‌ها ادامه نمی‌یابد و اكثراً در دهه چهارم زندگی جدایی‌ها رخ می‌دهد.

آماری كه امسال منتشر شده است نشان می‌دهد حدود 27هزار نوزاد از مادران بالای 40 سال در بریتانیا متولد شده‌اند كه در دو دهه گذشته 2 برابر شده است. بسیاری از این زنان بعد از 40 سالگی نخستین فرزند خود را به دنیا می‌آورند چیزی كه به طوری استثنائی در نسل‌های قبل نادر بود.

سن میانگین برای زنان در بریتانیا برای بچه‌دار شدن حدود 30 سال است كه با 25 سال در آمریكا و 28 سال در فرانسه مقایسه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha