معاون سلامت سازمان زندان‌ها گفت: کمتر از یک درصد زندانیان مبتلا به «اچ آی وی» هستند.

کمتر از یک درصد زندانیان مبتلا به «اچ آی وی» هستند

سلامت نیوز:معاون سلامت سازمان زندان‌ها گفت: کمتر از یک درصد زندانیان مبتلا به «اچ آی وی» هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مهرزاد تشکلیان معاون سلامت و حمایت سازمان زندان‌های کشور در مراسم روز جهانی ایدز با اشاره به اقدامات این سازمان در مبارزه با ایدز اظهار داشت: بیش از 50 درصد از زندانیان کمتر از 90 روز در زندان اقامت دارند، ضمن اینکه بیش از 20 درصد از زندانیان در بدو ورود فاقد اوراق هویتی هستند.


وی اضافه کرد: بیش از 126 کلینیک فعال در زندان‌های کل کشور داریم و 50 پزشک درمانگر ایدز نیز در زندان‌ها ارائه خدمات می‌کنند.
معاون سلامت و حمایت سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه 60 درصد زندانیان  کشور مربوط به مصرف کنندگان مواد مخدر بوده و معتاد هستند، گفت:‌ مهمترین اقدام این است که این افراد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحت درمان اعتیاد قرار دهیم.


تشکلیان با اشاره به اقدامات این سازمان در جلوگیری از بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: سال گذشته با کمک وزارت بهداشت،‌ درمان هپاتیت سی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شروع کردیم و 130 مورد درمان در زندان صورت گرفت، ضمن اینکه در سال 97، 213 هزار تست و در سال 98، 158 هزار تست انجام دادیم.
وی با بیان اینکه بیش از 145 هزار مشاوره در زندان‌ها صورت گرفته است، گفت: اکنون کمتر از یک درصد زندانیان مبتلا به اچ آی وی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha