سلامت نیوز : معاون شركت مادر تخصصی دارو و تجهیزات پزشكی كشور گفت: عراق در حال حاضر هیچ گونه تولید دارو و تجهیزات درمانی ندارد و برگزاری نخستین نمایشگاه دارویی و تجهیزات پزشكی ایران در عراق فرصتی مناسب برای شركت‌های دارویی و تجهیزاتی كشورمان در عراق است.

احمد مسلمی در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: برای نخستین‌بار دستاورهای پزشكی، دارویی و خدمات سلامت جمهوری اسلامی ایران در كشور عراق، طی روزهای 12 تا 15 خرداد برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه كه در استان كربلا برگزار خواهد شد، بیش از 40 شركت دارویی و تجهیزات پزشكی و چهار بیمارستان شامل بیمارستان شهید هاشمی نژاد، امام رضا (ع) كرمانشاه، الزاهرا اصفهان و نمازی شیراز در این نمایشگاه در حوزه گردشگری سلامت حضور خواهند یافت.

مسلمی تصریح كرد: فضای در نظر گرفته شده برای نخستین‌ نمایشگاه پزشكی، دارویی و خدمات سلامت جمهوری اسلامی ایران در كشور عراق به مساحت تقریبی 800 متر مربع با هماهنگی‌های لازم با استانداری كربلا، اداره بهداشت و درمان و اتاق بازرگانی كربلا برای برگزاری این نمایشگاه انجام شده است.

معاون شركت مادر تخصصی دارویی و تجهیزات پزشكی كشور ادامه داد: در ایام برگزاری نمایشگاه مسئولانی از جمهوری اسلامی ایران از جمله 2 نفر از معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، مدیرعامل شركت مادر تخصصی دارویی و تجهیزات پزشكی كشور و نماینده رئیس جمهور در شورای عالی هلال احمر به كشور عراق سفر خواهند كرد.

مسلمی بیان داشت: در حال حاضر كشور عراق فاقد هیچ گونه تولید دارویی و تجهیزات پزشكی است و بالغ بر 10 بیمارستان در شهرهای عراق از جمله كربلا، بصره و شمال این كشور (كردستان) با مشاركت هلال احمر و خیرین ایرانی در حال ساخت است و با توجه به اینكه هر بیمارستان بزرگ و كامل بالغ بر 10 تا 15 میلیون دلار تجهیزات پزشكی نیاز دارد بر این اساس نخستین‌ نمایشگاه پزشكی، دارویی و خدمات سلامت جمهوری اسلامی ایران در كشور عراق فرصت مناسبی برای بازاریابی و ارائه تولیدات دارویی و تجهیزات پزشكی كشورمان خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش كه پتانسیل واردات تولیدات دارویی و تجهیزات درمانی عراق از ایران به چه مقدار است و كشورمان نیز چه تولیداتی را می‌تواند به عراق صادر كند، گفت: ما با توجه به ظرفیت خوب تولیدات دارویی و تجهیزات درمانی كشورمان و همچنین رقابت و حضور شركت‌های تركیه و آمریكا می‌توانیم بازار 150 میلیون دلاری دارویی و تجهیزات درمانی عراق را به خود اختصاص دهیم و در پاسخ به دیگر پرسش شما نیز می‌توانم به صادرات انواع داروها، مانیتورینگ حیاتی بیمار، تخت‌های ICU ، CCU و اتاق‌های جراحی با استانداردهای بین المللی اشاره كنم.

به گزارش فارس، شركت مادر تخصصی دارویی و تجهیزات پزشكی كشور وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، متولی برگزاری نخستین‌ نمایشگاه پزشكی، دارویی و خدمات سلامت جمهوری اسلامی ایران در كشور عراق طی روزهای 12 تا 15 خرداد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha