با استفاده از مطالعات متعدد و تجزیه و تحلیل های اولیه، دانشمندان نتیجه می گیرند که مصرف حبوبات به نفع سلامت قلب است، اما شواهد موجود بسیار زیاد نیست.

آیا نخود و لوبیا می توانند سلامت قلب را بهبود بخشند؟

سلامت نیوز : با استفاده از مطالعات متعدد و تجزیه و تحلیل های اولیه، دانشمندان نتیجه می گیرند که مصرف حبوبات به نفع سلامت قلب است، اما شواهد موجود بسیار زیاد نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، این که تغذیه نقش اساسی در سلامتی دارد غیر قابل انکار است. داشتن یک رژیم غذایی دارای قند، نمک و چربی زیاد، خطر بروز بیماری ها را افزایش می دهد. از طرف دیگر، داشتن یک رژیم متعادل سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش می دهد.

 محققان در مطالعه اخیر به بررسی مصرف حبوباتی مثل لوبیا، نخود و عدس بر سلامتی قلب پرداختند.

آنها به طور خاص، بر روی بیماریهای قلبی عروقی (CVD) – بیماری عروق کرونر قلب، انفارکتوس میوکارد و سکته مغزی- و مرگ و میر ناشی ازآن متمرکز شده اند. آنها همچنین مصرف حبوبات را در رابطه با دیابت، فشار خون بالا و چاقی بررسی کردند.

حبوبات سرشار از فیبر، پروتئین و ریز مغذی ها هستند اما حاوی چربی و قند بسیار کمی هستند. به همین دلیل مصرف آنها، برای کاهش سطح لیپوپروتئین با چگالی کمLDL، کاهش فشار خون و کاهش دیابت توصیه می شود.

در بررسی فعلی، محققان داده هایی را در مورد افرادی که کمترین و بیشترین میزان مصرف حبوبات را دارند، مقایسه کردند. در ادامه تحقیقات آنها دریافتند که بین مصرف حبوبات و بروز سکته قلبی، دیابت یا سکته مغزی ارتباطی وجود ندارد. به طور مشابه، آنها هیچ ارتباطی بین مصرف حبوبات و مرگ و میر ناشی از CVD، بیماری عروق کرونر قلب یا سکته مغزی مشاهده نکردند.

در واقع قطعیت کلی شواهد برای بروز بیماری CVD” کم “و برای سایر پیامدهای” بسیار پایین “بود.”

شواهد فعلی نشان می دهند که پالس های رژیمی با یا بدون حبوبات دیگر با کاهش بروز CVD با اطمینان کم و کاهش [بیماری عروق کرونر قلب]، فشار خون بالا و بروز چاقی با اطمینان بسیار پایین همراه است.

یکی از اولین مواردی که دانشمندان هنگام بررسی تغذیه و سلامتی با آن روبرو هستند، گیج کننده است. به عنوان مثال، اگر کسی بیشتر از حد متوسط حبوبات بخورد، ممکن است به طور کلی سبزیجات بیشتری بخورد. برعکس، کسی که حبوبات کمی می خورد ممکن است در کل میوه و سبزیجات کمتری بخورد.

اگر این مورد صحیح باشد، مشخص کردن هرگونه مزایای اندازه گیری شده روی حبوبات دشوار است. آنها ممکن است به سادگی ناشی از افزایش غذای گیاهی به طور کلی باشد.

با وجود این مشکلات، به طور کلی، نویسندگان بر این باورند که افزایش مصرف حبوبات می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha