یک دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته نساجی از دانشگاه صنعتی اصفهان که تولید کننده ماسک های نانویی ضد آلودگی هواست می گوید: ماسک های معمولی از آلودگی هوا جلوگیری نمی کنند.

ماسک های معمولی جلوی آلودگی هوا را نمی گیرند

سلامت نیوز: یک دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته نساجی از دانشگاه صنعتی اصفهان که تولید کننده ماسک های نانویی ضد آلودگی هواست می گوید: ماسک های معمولی از آلودگی هوا جلوگیری نمی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،بنی مهد، دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته نساجی از دانشگاه صنعتی اصفهان و تولید کننده ماسک های نانویی در کشور  درباره علت تولید ماسک های نانویی گفت: در ابتدا باید بگوییم که ما کشوری هستیم که با آلودگی هوا مواجه هستیم و آلودگی کشور ما با آلودگی سایر کشور‌ها کمی متفاوت است.


آلودگی تهران ناشی از سوخت ناقص فسیلی استبنی مهد در ادامه بیان کرد: بر اساس اطلاعاتی که سازمان محیط زیست دریافت کردیم تفاوت اصلی آلودکی کشور ما با سایر کشورها در این است که بالای ۸۰ درصد آلودگی هوای شهری ما مخصوصا تهران، کرج و اصفهان که هم اکنون با آن درگیر هستیم ناشی از سوخت ناقص فسیلی است.


وی در ادامه با بیان اینکه مشکل اصلی که با این سوخت ایجاد می‌شود تولید ذرات در حد نانو متر و تولید آلاینده‌های بسیار ریز است گفت: وقتی آلاینده‌های جوی ریز‌تر می شوندخطر آن برای بدن بیشتر می‌شود و با ماسک‌های معمولی قابل فیلتر شدن نیستند.


بنی مهد در ادامه افزود: به همین دلیل به دنبال تولید ماسک‌های نانو رفتیم، چون به این نتیجه رسیدیم که ماسک‌های معمولی در روز‌های آلوده کارایی ندارند به این دلیل که ماسک‌های معمولی فیلترازاسیونشان روی همان آلاینده‌های بالای ۲ و نیم میکرون است، ولی آلاینده‌های هوای ما زیر ۲.۵ میکرون هستند و به راحتی می‌توانند از فیلترازاسیون ماسک‌های معمولی رد شوند.


بی مهد در ادامه افزود: ما موفق شدیم ماسک‌های نانویی تولید و وارد بازار کنیم و هم اکنون در تولید آنها به تولید انبوه رسیده ایم و در دسترس عموم نیز قرار گرفته اند و قیمت هر کدام از آن‌ها در داروخانه‌ها ۶ هزار تومان است.


این دانش اموخته کارشناسی ارشد رشته نساجی در ادامه افزود: نانو الیاف ماسک‌های تولیدی ما کاری که انجام می‌دهد این است که فیلترازاسیون را روی ۳۰۰ میکرون انجام می‌دهد یعنی قدرت ۱۰۰ برابری ماسک‌های معمولی دارد.
بی مهد در ادامه بیان کرد: این ماسک‌ها تولیدی نانو الیاف راندمان فیلترازاسیون ۹۹ درصدی دارند یعنی فیلر ماسک‌های معمولی ۷۰ درصد است و فیلتر ماسک‌های نانو ۹۹ درصد است.


این دانش آموخته کارشناسی ارشد نساجی در ادامه با بیان اینکه در مسیر رشد و توسعه ستاد توسعه فناوی نانو کمک‌های زیادی به ما کرده و همیشه همراه ما بوده است افزود: هم اکنون توانسته ایم این ماسک ها را به برخی دیگر از کشورها نیز صادرات کنیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha