سرماخوردگی هر چند که به ظاهر یک بیماری کوچک به نظر می‌آید ولی به راحتی می‌تواند تمام برنامه‌های شما را به هم بریزد؛ پس مهم است که راهکارهایی که موجب تسریع درمان یا پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی در فصول سرد می‌شوند را بشناسیم.

با این میوه‌ها به جنگ سرماخوردگی بروید

سلامت نیوز:برای مقاوم کردن بدن در برابر سرماخوردگی چه کارهایی می‌شود کرد؟ مهم‌ترین  توصیه‌ پزشکان «استراحت» و «توجه به رژیم غذایی» است.

به گزارش سلامت نیوز سرماخوردگی هر چند که به ظاهر یک بیماری کوچک به نظر می‌آید ولی به راحتی می‌تواند تمام برنامه‌های شما را به هم بریزد؛ پس مهم است که راهکارهایی که موجب تسریع درمان یا پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی در فصول سرد می‌شوند را بشناسیم.

پوشیدن لباس‌های مناسب فصل، کنترل دمای محیط و استحمام با آب گرم از ساده‌ترین مواردی است که برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی می‌بایست رعایت کنید.

اما قطعاً «توجه به رژیم غذایی» بهترین راه پیشگیری از سرماخوردگی و مقابله با آن است.

 بعضی از میوه‌ها تاثیر معجزه‌آسایی در کاهش علائم سرماخوردگی و کوتاه کردن مدت بیماری دارند و حتی بدن‌تان را دربرابر عوامل بیماری مقاوم می‌کنند. سیستم ایمنی بدن شما با مصرف این میوه‌ها، در برابر سرماخوردگی و آنفلونزا تا حد زیادی بیمه خواهد شد:

۱- آب پرتقال و مرکبات: مرکباتی مثل لیمو، پرتقال و گریپ فروت منبع سرشار ویتامین C  هستند. همه می‌دانند که ویتامین C در حفظ سلامتی چه نقشی دارد. فراموش نکنید که جذب خوراکی ویتامین C از سایر روش‌ها خیلی بهتر است. هر زمان که احساس سرماخوردگی کردید باید سعی کنید در صبحانه و حتی نهار، آب مرکبات را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. در نظر داشته باشید که یک لیوان آب پرتقال، بیشتر از ۱.۵ برابر نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین می‌کند. فراموش نکنید در زمان سرماخوردگی بدن نیاز بیشتری به مایعات دارد.

۲- بلوبری: هیچ میوه‌ای به اندازه بلوبری حاوی آنتی‌اکسیدان نیست. آنتی‌اکسیدان‌ها به بدن‌تان قدرت مبارزه با بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفلونزا را می‌دهند. بلوبری جلوی آبریزش بینی را هم می‌گیرد و جایگزین طبیعی قرص‌های آنتی‌هیستامین است. بلوبری به خاطر کالری کم و فیبر و ویتامین C  زیاد یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای مبارزه با سرماخوردگی است.

۳- رازیانه: این گیاه خواص فوق‌العاده‌ای برای بدن دارد و سرشار از ویتامین C است. تحقیقات جدید نشان داده‌اند که مصرف رازیانه فعالیت گلبول‌های سفید بدن‌ را افزایش می‌دهد و کمک می‌کند که بدن بهتر با عفونت مبارزه کند.

۴- اسفناج: بین سبزیجات اسفناج بهترین گزینه برای جلوگیری از سرماخوردگی و درمان آن است. اسفناج سرشار از آنتی‌اکسیدان و منبع خوبی برای جذب ویتامین است. اگر سرما خورده‌اید حتماً‌ در سالادتان قدری اسفناج اضافه کنید.

۵- انار: این میوه بومی ایران در طب سنتی کاربرد زیادی داشته. انار سرشار از آنتی‌اکسیدان است و به مقاومت بدن در برابر سرماخوردگی و آنفلونزا کمک می‌کند.

۶- عسل: عسل مثل یک شربت ضد سرفه طبیعی و بسیار موثر برای درمان سرفه‌های کلافه‌کننده ناشی از سرماخوردگیست. این ماده ارزشمند با خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا موجب تقویت سیستم دفاعی بدن و پاکسازی باکتری‌ها و میکروب‌ها از بدن می‌شود و موجب تسکین  التهاب و زخم‌های گلو می‌شود.

بنابراین از عسل غافل نشوید به خصوص اگر در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنید و تحت تاثیر مواد آلاینده و آلودگی هوا هستید.

7- لیمو شیرین: یکی از مواردی که موجب تضعیف سیستم دفاعی بدن و تشدید سرماخوردگی می‌شود، کمبود آب در بدن است. حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل داده که موجب دفع عفونت و آلودگی بدن می‌شود و همینطور در کنترل دمای بدن و پایین آمدن تب ناشی از آنفلوانزا موثر است.

8- شلغم: بدون اغراق یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است که موجب تقویت بدن برای مقاومت در برابر بیماری‌های عفونی و ویروسی مانند آنفلونزا می‌شود. شلغم با پاکسازی عفونت بدن، ضمن درمان آنفلونزا، از پیشرفت بیماری هم جلوگیری می‌کند و همینطور به باز شدن گرفتگی بینی کمک می‌کند.

پیشنهاد ویژه: یک نوشیدنی مقوی، مخصوص روزهای سرد پاییز

اگر نگران فصل شیوع سرماخوردگی هستید و به دنبال گزینه‌ای می‌گردید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بدن‌تان را در برابر سرماخوردگی مقاوم کند، آبمیوه‌های صبحانه سان‌استار بهترین گزینه پیش روی شما خواهند بود.

اگر به سم‌زدایی و مقاوم‌سازی بدن‌تان اهمیت می‌دهید، آبمیوه سیب، لیمو و عسل، تمام آنچه که برای سلامتی نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. آب سیب تاثیر چشم‌گیری در افزایش مقاوت بدن دربرابر بیماری‌ها دارد و البته ویتامین C موجود در لیمو هم این تاثیر را چندبرابر می‌کند. یک ویژگی متمایز این نوشیدنی استفاده از عسل طبیعی به‌جای شیرین‌کننده‌های مصنوعی است که علاوه بر طعم منحصربه‌فرد، می‌تواند فشار خون را متعادل کند.

از دیگر محصولات این خانواده، آبمیوه مرکبات است. یک نوشیدنی دلچسب حاوی آب پرتقال، لیمو و گریپ‌فروت. شاید هر روز وقت کافی برای تهیه این مرکبات خوش‌طعم  را نداشته باشید اما آبمیوه صبحانه سان‌استار می‌تواند بهترین انتخاب برای روزهای سرد پاییزی باشد.

عضو دیگر خانواده صبحانه، محصولی است که از مرکبات و انار تهیه شده. یک طعم متفاوت که طرفدارن خاص خود را دارد و با دارا بودنِ مرکباتی چون پرتقال و گریپ‌فروت، همچون دو محصول دیگر، نقش موثری در تامین ویتامین C بدن خواهد داشت.

اگر طرفدار طعم‌ شیرین  عسل در کنار لیمو و سیب هستید و یا ترجیح می‌دهید با طعم پرتقال و مرکبات سرحال شوید و یا احیانا هوس انار کرده‌اید، همین امروز یکی از آبمیوه‌‌های صبحانه سان‌استار را امتحان کنید تا هم دیدتان نسبت به صبحانه تغییر کند و هم بدنی سالم‌تر داشته باشید. مخصوصا اگر احساس می‌کنید در آستانه‌ سرماخوردگی هستید!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha