سلامت نیوز :استفاده از دستگاه های ضدعفونی کننده و لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی در مطب ها ضریب کنترل بیماری های عفونی را افزایش می دهد و اگر محیط مطب آلوده باشد نخستین کسی که در معرض آسیب قرار می گیرد پزشک است.
دکتر پهلوانی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در حاشیه همایش تکنیک های نوین پروتز دندان با بیان این که سطح خدمات بهداشت دهان و دندان با فعالیت های گروه های بهداشتی و تیم های درمانی روبه افزایش است، افزود: نظارت مستمر تیم های بهداشتی و واحدهای نظارتی معاونت درمان دانشگاه در تحقق استانداردهای بهداشت دهان و دندان نقش بسزایی دارد.
دکتر پهلوانی با تاکید بر اینکه سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات نوین دندانپزشکی در استان قم در مقایسه با سایر استان های همجوار بالاتر است، افزود: با اقدامات مثبت انجام گرفته در حوزه های مختلف اجرایی و نظارتی تاکنون حتی یک مورد انتقال بیماری ایدز از طریق خدمات دندانپزشکی در این استان مشاهده نشده است.
وی فعالیت گروهی پزشکان را از مهمترین روش های ارتقا فرآیندهای درمانی در حوزه دندانپزشکی  برشمرد و گفت: فعالیت گروهی جمعی از دندانپزشکان که در بخش های مختلف دندانپزشکی تخصص دارند موجب تسریع در تشخیص و ارتقا درمان می شود.
گفتنی است، شناخت دندان و بیماری های آن و جلوگیری كردن از پوسیدگی، تخریب و از بین رفتن دندان نقش موثری در افزایش طول عمر دارد.
به گزارش وب دا ،‌ دندانپزشكان باید در طی تمیز كردن ابزارها از دستكش كار، ماسك، عینك محافظ و روپوش یا پیش بند محافظ استفاده كنند و تمام وسایل یك بار مصرف باید پس از مصرف دور انداخته شود.
بنابر این گزارش، تمام وسایل دندانپزشكی كه با خون، بزاق یا غشاء های مخاطی بیمار تماس یافته اند باید با اتوكلاو، دستگاه استریل كننده با گاز شیمیایی غیر اشباع شده یا استریل كننده با حرارت خشك یا گاز اكسیداتیلین پیش از مصرف دوباره استریل شوند.
این گزارش می افزاید،‌ بهتر است دندانپزشكان پس از پایان كار هر بیمار، 20 تا 30 ثانیه پدال را فشار دهند تا شلنگ های آب و هوا و خود وسیله شسته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha