یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 285370

آلودگی هوا همه را اذیت می کند اما عموما سه گروه از افراد جامعه را بیشتر تهدید می‌کند. دسته اول افرادی هستند که بافت های داخل بدن آن ها به طور کامل رشد نکرده است.

چند نکته برای کاهش زیان های آلودگی هوا

سلامت نیوز:آلودگی هوا همه را اذیت می کند اما  عموما سه گروه از افراد جامعه را بیشتر تهدید می‌کند. دسته  اول افرادی هستند که بافت های داخل بدن آن ها به طور کامل رشد نکرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،مانند: کودکان. گروه دوم افرادی هستند  که بافت ‌های داخل بدن آن ها فرسوده شده است مانند: کهن سالان و گروه سوم افرادی هستند که بافت های داخل بدن آن ها دچار مشکل است، مانند:

بیماران  قلبی و تنفسی

این روزها با توجه به شرایط آلودگی  باید از ساده‌ترین راه ها برای مقابله با تاثیرات آلودگی هوا استفاده کرد.کارهای به ظاهر کوچکی که باعث دفع سموم از بدن می شود: 

از ورزش و پیاده‌روی جدا بپرهیزید

 ماسک بزنید. وقتی قرار است از خانه بیرون بروید و نمی‌توانید از بودن در فضای باز بپرهیزید از ماسک‌های فیلتردار N99.95 استفاده کنید.

 از گیاهانی که هوای خانه را تصفیه می‌کنند استفاده کنید

سراغ انواع گیاهان عنکبوتی بروید که قابلیت تصفیه هوا را دارد. این گیاه می‌تواند در کمترین زمان ممکن آلودگیداخل فضای بسته را به حداقل برساند. فعالیت بچه‌ها در فضای بیرون از خانه را جدا محدود کنید. هر روز از بخور استفاده کنید. مرکبات مصرف کنید. تا می‌توانید از مواد غذایی که دارای منابع غنی از ویتامین C، منیزیم و امگا  ۳ هستند مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدن خود را در برابر بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا تقویت کرده باشید. 

دمنوش‌های گیاهی بنوشید  دم‌کرده زنجبیل یا در قالب چای یک تا دو بار در روز می‌تواند تاثیرات ناخوشایند ناشی از آلودگی هوا را به حداقل برساند. پوست خود را شب‌ها همیشه تمیز کنید. پاک کردن پوست در شب به از بین رفتن آلودگی‌هایی که در طول روز در آن جمع شده است، کمک می‌کند.

 مصرف  مواد غذایی حاوی ویتامین C

نتایج تحقیق دانشمندان امپریال دانشگاه لندن نشان می‌دهد در روزهایی که میزان آلودگی هوا در لندن بیشتر از حد طبیعی  است، اغلب افرادی در بیمارستان بستری می‌شوند که  ویتامین C کمتری مصرف کرده اند .

سرب یا از طریق شش‌ها یا بلع و به مقدار کمی هم از پوست جذب بدن می‌شود. مقصد نهایی سرب در بدن استخوان‌هاست. سرب بر گلبول‌های قرمز و میزان جذب کلسیم توسط آن‌ها نیز تاثیر مخربی دارد. کلسیم، آهن و ویتامین C جزو بهترین مواد غذایی هستند که می‌توانند میزان جذب سرب را در بدن کاهش دهند.  

چی  نخوریم ؟

مصرف چربی برای حفظ کارایی سلول‌های مغز ضروری است  اما مصرف زیاد از حد آن عملکرد سلول‌ها را تا حدی مختل خواهد کرد. واکنش‌های زنجیروار تولید رادیکال‌های آزاد با مصرف زیاد چربی تشدید می‌شود. پس بهتر است در زمان آلودگی هوا از مصرف بی‌رویه‌ غذاهای سرخ کردنی و به ویژه فست فودها پرهیز کنید 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha