یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 285378

یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه بوییدن مواد خوشبو یکی از راهکارهای کاهش عوارض آلودگی هوا است گفت: در این خصوص بوییدن برخی از گلها توصیه می شود.

راهکار متفاوت طب سنتی برای کاهش عوارض آلودگی هوا

سلامت نیوز:یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه بوییدن مواد خوشبو یکی از راهکارهای کاهش عوارض آلودگی هوا است گفت: در این خصوص بوییدن برخی از گلها توصیه می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، ناصر رضایی پور گفت: بوییدن مواد خوشبو یکی از راهکارهای کاهش عوارض آلودگی هوا است و برای این منظور، کافور، نیلوفر، بنفشه و صندل در افراد گرم‌مزاج و مشک، عنبر، لادن، میخک (قرنفل) و جوز بوا در افراد سردمزاج توصیه می شود.


وی افزود: هموطنان باید در این روزهای آلوده بوهای خوشی چون لیمو، پرتقال، سیب، به، زعفران، هل، دارچین، بهارنارنج، خیار، گل سرخ، گلاب و... را نیز مد نظر داشته باشند. بوهای خوش، اعضای رئیسه (قلب، مغز و کبد) را تقویت می‌کنند، شادی‌بخش‌بوده و توان عمومی بدن را افزایش می دهند.


این متخصص طی سنتی تاکید کرد: از سوی دیگر پرهیز از کارهای کاهنده قوا مانند خواب ناکافی و شب‌زنده‌داری ، مواجهه با هوای بسیار سرد، مواجه درازمدت با امواج الکترومغناطیس به‌ویژه رایانه و تلفن همراه، حمام سنگین، گرسنگی طولانی نیز توصیه می شود.


 به گفته وی، همچنین پرهیز از فعالیت‌های بدنی و ورزش سنگین و همچنین پرهیز از بی‌تحرکی نیز لازم است.
 رضایی پور افزود: از ورود مواد زاید و سمّی دیگر، پرهیز از مصرف سیگار و قلیان، استفاده نکردن از حشره‌کش در محیط، پرهیز از پخت‌وپز بدون تهویۀ مناسب در آشپزخانه و...پرهیز شود.


وی به تدابیر غذایی در زمان آلودگی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش مصرف غذا و نوشیدنی و پرهیز از پرخوری و برهم‌خوری، کاهش رطوبات بدن با مصرف بیشتر غذاهای خشک‌تری چون خشکبار، مغزها و...، پرهیز از خوردن غذاها و میوه‌های تر (آبدار) سریع‌العفونت مانند غذاهای حاوی گوشت و روغن زیاد، شیرینی، ماهی، شیر، و در میوه‌هانیز انگور، آلو، شفتالو، هندوانه، خربزه، خیار، و برخی از سبزی‌ها توصیه می شود.


وی گفت: پرهیز از خوراکی‌های افزاینده غلظت خون مانند گوشت گاو، عدس، بادنجان به‌ویژه میرزاقاسمی، گوشت‌های صنعتی (سوسیس و کالباس)، کنسروها، غذاهای خمیری چون ماکارونی و لازانیا، غذاهای چرب و سنگین چون کلّه‌پاچه نیز ضرورت دارد .


این متخصص طب سنتی تاکید کرد: همچنین از مصرف خوراکی‌های یبوست‌آور مانند گوشت گاو و گوساله، سوسیس و کالباس، غذاهای خشک، عدس‌پلو، موز سفت، خرمالوی نارس و گس، میوه‌های ترش، سنجد نیز پرهیز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha