رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه داروخانه‌ها مشکلات اقتصادی زیادی دارند، گفت: داروخانه‌ها به دنبال مشکلات اقتصادی عدیده در شرف ورشکستگی هستند و رفع مشکلات آنها نیازمند عزم جدی دولت و مجلس است.

داروخانه‌ها در شرف ورشکستگی هستند

سلامت نیوز:رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه داروخانه‌ها مشکلات اقتصادی زیادی دارند، گفت: داروخانه‌ها به دنبال مشکلات اقتصادی عدیده در شرف ورشکستگی هستند و رفع مشکلات آنها نیازمند عزم جدی دولت و مجلس است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در حاشیه برنامه افتتاح دستگاه‌های CT.SCAN  و C-ARM در بیمارستان اختر در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تهیه این دستگاه‌ها در بیمارستان اختر با توجه به موقعیت خاص این بیمارستان در درمان بیماران ارتوپدی کشور، گفت: این دستگاه‌ها با  مجموع هزینه‌ای حدود ۳ میلیارد تومان و با کمک خیرین مجمع خیرین کشور به بهره برداری رسید که مطمئنا کمک بزرگی در رفع مشکلات تشخیصی و درمانی بیمارستان خواهد داشت.


وی ادامه داد: همچنین بهسازی بخش سی سی یو، آسانسورها، برخی از بخش‌های بیمارستان و "سر در" بیمارستان اختر از اقدامات دیگری بود که با کمک خیرین و شهرداری منطقه محقق شد. البته بهسازی حیاط بیمارستان در جهت ارتقا و مناسب سازی فضای بصری مناسب برای مراجعین از نیازهای دیگر بیمارستان است که به زودی مرتفع خواهد شد.


زالی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات داروخانه‌ها در شرایط فعلی کشور، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۱۰ داروخانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارند که از لحاظ اقتصادی و به دنبال تحریم‌ها با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.


وی با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد اقتصاد داروخانه‌ها به بیمه‌ها متکی است، گفت: داروخانه‌ها به دنبال طلب‌های بیمه‌ای با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو هستند و برای رفع مشکلات نقدینگی خود باید وام بگیرند که همین مساله نیز آنها را دچار مشکل کرده است.


وی با تاکید بر ضرورت کمک و عزم جدی دولت و مجلس برای گذر دانشگاه‌ها و داروخانه‌ها از شرایط اقتصادی فعلی و تحریم‌های ظالمانه، عنوان کرد: ما نیز با همکاری وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و انجمن‌های علمی مرتبط، ارتقای کیفیت داروخانه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.


زالی با اشاره به برخی از برنامه های جدید دانشگاه به طرح هر خانه، یک خانه بهداشت اشاره کرد و گفت:‌ در این رابطه برای ارتقای سطح آگاهی‌های جامعه و فرهنگسازی در حوزه سلامت، خانم‌های خانه‌دار به عنوان سفیران سلامت آموزش می بینند.


وی با اشاره به برنامه دیگر دانشگاه در جهت بازنگری آموزش پزشکی، اظهار کرد: این طرح با هدف افزایش مهارت‌های عملی دانشجویان پزشکی و آشنایی دانشجویان با مسایل حوزه بالین قبل از فارغ التحصیلی اجرا می شود. در این طرح هر ۳ یا ۴ خانوار با نظارت یک عضو هیات علمی تحت نظر یک دانشجوی پزشکی قرار می‌گیرند تا از این طریق از همان ابتدا با مسایل حوزه بالین به صورت عملی درگیر باشند.


زالی همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی و بدهی های دانشگاه، گفت: بر اساس محاسبات صورت گرفته، مجموع بدهی‌های دانشگاه تا انتهای شهریور ۹۹۰ میلیارد تومان برآورد شده که از این میزان ۱۸۰ میلیارد تومان در بخش مطالبات پیمانکاری است. همچنین ۲۳۰ میلیارد تومان مطالبات کارانه اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه بوده که هنوز پرداخت نشده است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha