دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه بسیاری از کارگران بسته حمایتی دریافت نکرده اند، گفت: ۸۰درصد کارگران حداقل بگیر هستند، چگونه بسته حمایتی دریافت نکرده اند.

کارگران حداقل‌بگیر چگونه بسته حمایتی دریافت نکردند؟

سلامت نیوز: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به اینکه بسیاری از کارگران بسته حمایتی دریافت نکرده اند، گفت: ۸۰درصد کارگران حداقل بگیر هستند، چگونه بسته حمایتی دریافت نکرده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور درباره بسته حمایتی دولت گفت: بخش زیادی از کارگران این یارانه را دریافت نکرده اند.

 وی ادامه داد:متاسفانه از بسیاری از کارگران سو استفاده هایی می شود. کارفرمایان به اسم کارگران حساب هایی باز می کنند، از کارت این کارگران استفاده می شود. توقع کارگران از دولت این است در راستای اینکه دولت وضعیت کارگران را به خوبی می داند، از سوی دیگر فاصله بین دستمزد و خط فقر بسیار مشخص است، دولت با پرداخت بسته حمایتی تا حدودی از کارگران حمایت کند.

 دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور اظهار  داشت: اما متأسفانه دولت از کارگران حمایت نمی کند، تا حدی که بسیاری از کارگران برای تأمین معاش زندگی خود مجبور به کار کردن در چند شیفت کاری هستند، اما باز هم بسته حمایتی دولت را دریافت نکرده اند.

 ابوی با اشاره به اینکه ۸۰درصد کارگران حدقل بگیر هستند ادامه داد: بخش اعظمی از کارگران اجاره نشین هستند و اگر خانه یک میلیارد تومانی داشتند هرگز دنبال بسته حمایتی یا کمک معیشتی و یارانه نبودند. شاید به ندرت کارگری باشد که خانه شخصی داشته باشد، ولی وقتی ۸۰ درصد کارگران حداقل بگیرند یعنی توانایی پس انداز و تمکن مالی بالا را ندارند.

وی با بیان اینکه  وزارت کار با مشکلات و دغدغه های کارگران آشناست ادامه داد: علی رغم اینکه وزارت کار با مشکلات کارگران آشناست، ولی مشاهده می کنیم که کارگران مشمول بسته حمایتی نشده اند.

  دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور با بیان اینکه میزان سبد معیشت کارگران حدود ۶میلیون تومان است ادامه داد:  ممکن است آمار و ارقام دیگری هم ارائه شده باشد ولی با جمع بندی ما رقم شش میلیون تومان هزینه برای یک خانواده چهار نفره قطعی است و رقم سبد معیشت کارگران بیش از سه میلیون تومان است؛ لذا معتقدم شورای عالی کار دنبال این نباشد که تورم جامعه چقدر است و بر مبنای آن دستمزد را تعیین کند بلکه به دنبال واقعی کردن دستمزد کارگران باشد و به نحوی حداقل مزد را به تصویب برساند که کارگران افزایش دستمزد را در زندگی خود احساس کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha