سلامت نیوز : سرپرست سابق دادسرای ناحیه 20 انقلاب گفت: 18 پرونده مربوط به مواد مخدر روانگردان كه در آن بیش از یك كیلوگرم مواد مخدر وجود دارد در حال رسیدگی در دادسرای ناحیه 20 است.

به گزارش فارس، امیرخانی سرپرست سابق دادسرای ناحیه 20 انقلاب عصر امروز در مراسم تودیع خود از این سمت گفت:‌ از ابتدای ورود من به این دادسرا سیاست دادسرا بر این بود كه پرونده‌هایی كه در صلاحیت رسیدگی دادگاه انقلاب است در این دادسرا تجمیع شود.

وی ادامه داد: با شروع به كار با حجم پرونده‌های زیادی روبه‌رو بودیم كه بخشی از این حجم پرونده‌ها مربوط به جریانات پس از انتخابات سال 88 بود.

سرپرست سابق دادسرای ناحیه 20 انقلاب گفت: در حین رسیدگی به این پرونده‌ها دادستانی تهران به این نتیجه رسید كه بین این پرونده‌ها و پرونده‌های دیگر تفاوت قائل شود و به این ترتیب دادسرای شهید مقدس ایجاد شد و باعث شد تا پرونده‌های مربوط به جرائم امنیتی به جای رسیدگی در دادسرای انقلاب به آن دادسرا منتقل شوند.

امیرخانی گفت: از تاریخ 15 دی‌ماه سال گذشته با اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر روند صعودی ورود پرونده‌ها به این دادسرا افزایش یافت اما خوشبختانه تلاش شد تا پروند‌ه‌های كم‌اهمیت با مدیریتی صحیح از چرخه رسیدگی به نوعی حذف شود.

وی با اشاره به این مطلب كه شعبه 5 و 7 بازپرسی این دادسرا به پرونده‌های كلان در حوزه مواد مخدر اختصاص دارد گفت: متأسفانه در گذشته با موضوع روانگردان‌ها برخورد خوبی نمی‌شد.

سرپرست سابق دادسرای ناحیه 20 انقلاب گفت:‌ تاكنون 18 پرونده بالای یك كیلوگرم از مواد مخدر روانگردان داریم گفت: تلاش خواهیم كرد تا در مقوله پیش‌گیری مؤثر باشیم و به زودی هم برای این پرونده‌ها كیفرخواست صادر كنیم.

امیرخانی با اشاره به ثبت 2 هزار و 661 پرونده مربوط به اصل 49 گفت: 21 هزار و 392 پرونده دیگر هم در شعب اجرای احكام كه شامل 12 شعبه است وجود دارد.

وی با اشاره به این مطلب كه 15 هزار زندانی از سوی این دادسرای به زندان فرستاده شدند گفت: نیاز است تا 4 دادیار ناظر زندان وجود داشته باشد تا همان‌گونه كه مدنظر مسئولان است به وضعیت این زندانیان رسیدگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha