بی تدبیری مسئولان حوزه سلامت استان کردستان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی باعث بروز حوادث ناگواری در این استان شده است و متاسفانه علیرغم هشدارهای مختلف نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی این حوادث دلخراش همچنان ادامه دارد.

سلامت نیوز :نماینده مردم شهرستانهای سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی بی تدبیری مسئولان حوزه سلامت در استان کردستان را باعث بروز حوادث ناگواری در این بخش عنوان کرد.
امین شعبانی در گفتگو با مهر در واکنش به وضعیت آتنا قجر کودک سه ساله سنندج که دچار مرگ مغزی شده است، عنوان کرد: بی تدبیری مسئولان حوزه سلامت استان کردستان به ویژه دانشگاه علوم پزشکی باعث بروز حوادث ناگواری در این استان شده است و متاسفانه علیرغم هشدارهای مختلف نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی این حوادث دلخراش همچنان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: در حالی که چند ماه قبل و در روز سفر سوم هیئت دولت به استان کردستان یک زن باردار در شهرستان دیواندره به دلیل عدم دسترسی به امکانات پزشکی جان خود را از دست داد و این موضوع از سوی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی پیگیری شد، در حالیکه قرار بود وزارت بهداشت در این مورد تحقیق کرده و گزارش مستندی را تهیه و به نمایندگان مردم استان در مجلس ارائه کند، تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت آتنا قجر و مرگ مغزی وی افزود: معمولا عمل لوزه زیاد مهم و سخت نیست و بیمار در کمترین زمان ممکن به هوش آمده و از بیمارستان و مرکز بهداشتی و درمانی ترخیص می شود ولی به علت بی تدبیری و مدیریت ضعیف این کودک بی گناه سه ساله دچار مرگ مغزی شده است.

شعبانی وجود ناهنماهنگی های مختلف در بدنه دانشگاه علوم پزشکی کردستان را نتیجه عدم مدیریت صحیح دانست و گفت: در حالی که در جلسات مختلف اعضای مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با استاندار کردستان در خصوص لزوم جابجایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بحث شده است ولی تاکنون این مهم عملیاتی نشده و هر روز شاهد بروز حوادث تلخ این چنین هستیم.

وی یادآور شد: اعضای مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه وضعیت آتنا قجر و لزوم برخورد با عوامل آن را مورد پیگیری قرار خواهد داد و انتظار ما از مسئولان وزارت بهداشت اقدام قاطع در این حوزه است تا دیگر شاهد بروز حوادث تلخ این چنین نباشیم.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره بیان کرد: بنده طی چند سال اخیر همواره خواستار تغییر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بوده ام و عدم اعمال مدیریت علمی را در این حوزه بسیار حساس در کردستان هشدار داده بودم ولی متاسفانه کسی فریادها و اعتراض های ما را نشنید و امروز شاهد بروز این حادثه دلخراش در عرصه پزشکی کردستان هستیم که با توجه به ورود تکنولوژی های نوین در عصر حاضر و مرگ مغزی شدن این کودک به دلیل یک عمل لوزه به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

آتنا قجر کودک سه ساله سنندجی که روز سوم خردادماه سال جاری در کلینیک بخش خصوصی آرا سنندج و به دلیل مشکل لوزه تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، از همان زمان در وضعیت کما قرار گرفته و پزشکان متخصص مرگ مغزی وی را به والدینش اعلام کرده اند.

مادر و پدر آتنا قجر در گفتگو با خبرنگار مهر اهمال کاری پزشکان و همچنین کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی در این کلینیک را دلیل اصلی بروز این حادثه و مرگ مغزی فرزند خود اعلام کرده اند و خواستار رسیدگی سریع مسئولان به شرایط به وجود آمده هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha