دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 28546

رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تبلیغ خدمات و كالاهای تهدیدكننده سلامت براساس برنامه پنجم توسعه، ممنوع می شود.

تبلیغ محصولات مضر سلامت، ممنوع می شود
سلامت نیوز :رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تبلیغ خدمات و كالاهای تهدیدكننده سلامت براساس برنامه پنجم توسعه، ممنوع می شود.
 
حسینعلی شهریاری در گفت و گو با ایرنا افزود: برای اجرایی شدن این قانون، وزارت بهداشت و معاونت نظارت و راهبردی رییس جمهور باید فهرست مواد غذایی و نیز كالاهای مضر سلامت را تهیه كند.
وی اظهار داشت: با اجرایی شدن این قانون، تبلیغ محصولات مضر مانند چیپس و پفك در رسانه ها ممنوع می شود و از سوی دیگر از آنان عوارض اخذ خواهد شد.
رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح كرد، اجرای این قانون نیازمند تدوین آیین نامه ها از سوی دولت است.
شهریاری یادآور شد، براساس بند ج ماده 37 برنامه پنجم توسعه، تبلیغ خدمات و كالاهای تهدید كننده سلامت كه مصادیق آن سالانه از سوی كارگروه تعیین فهرست اقلام ها و كالاهای آسیب رسان تعیین و اعلام می شود از سوی تمام رسانه ها ممنوع است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رعایت نكردن این بند مستوجب جزای نقدی از ده میلیون ریال تا یك میلیارد ریال با حكم مراجع ذی صلاح قضایی خواهد بود؛ در صورت تكرار هر بار دستكم 20 درصد به جریمه قبلی اضافه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha