رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور، از اینکه داروسازان قرار است صلاحیت نظارت بر تجهیزات پزشکی را عهده دار شوند، به شدت انتقاد کرد.

مسئولیت فنی تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها و داروخانه ها به غیر متخصصین واگذار نشود

سلامت نیوز:رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور، از اینکه داروسازان قرار است صلاحیت نظارت بر تجهیزات پزشکی را عهده دار شوند، به شدت انتقاد کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،احمد مسلمی،  گفت: انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور، چند سالی است که مطالبات صنفی این حوزه را از طریق سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، پیگیری می کند، اما هنوز پاسخ قانع کننده ای دریافت نکرده ایم.


وی با اشاره به نامه ای که اخیرا این انجمن به وزیر بهداشت نوشته است، افزود: در این نامه، از وزیر خواسته ایم به خواسته های متخصصین تجهیزات پزشکی توجه کند. زیرا، در مذاکرات و جلسات حضوری با مسئولان مربوطه، به نتیجه ای نرسیدیم و تصمیم گرفتیم نامه ای به وزیر بنویسیم.


مسلمی با اشاره به وجود ۲۲۰ هزار نوع وسیله پزشکی مصرفی برای بیماران گفت: تجهیزات پزشکی، دایره گسترده ای دارد و مستقیم با جان مردم و بیماران در ارتباط است. 


وی ادامه داد: حوزه تجهیزات پزشکی در کشور، متولی به مفهوم مسئول فنی که به صورت قانونی بتواند بر این تجهیزات نظارت کند، ندارد و همین مسئله باعث شده رشته های غیر مرتبط به دنبال ورود به این حوزه باشند. به طوری که داروسازان که هیچ ارتباطی با تجهیزات پزشکی ندارند، قرار است مسئولیت فنی صحت و سلامت کالاهای پزشکی را عهده دار شوند.


مسلمی تاکید کرد: اگر یک رشته ای خارج از داروسازی بخواهد راجع به دارو نظر بدهد، داروسازان چنین اجازه ای نخواهند داد. بنابراین، به نظر می رسد که داروسازی هم نمی بایست در حوزه تجهیزات پزشکی ورود کند.


رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور، با اشاره به منافعی که در بازار تجهیزات پزشکی وجود دارد، گفت: داروسازان فشار شدیدی به سازمان غذا و دارو وارد می کنند که به زور رشته داروسازی را در حوزه تجهیزات پزشکی بگنجانند.


مسلمی افزود: ما نمی خواهیم شاهد تکرار حوادثی همچون ایمپلنت های تقلبی، انفجار گاز در اتاق بیمار و...، باشیم و از همین رو، نباید مسئولیت فنی تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها و داروخانه ها به آدم های غیر متخصص این حوزه واگذار شود.


وی ادامه داد: به اندازه کافی متخصص تجهیزات پزشکی در کشور داریم، به طوری که سه تا چهار هزار بیکار این رشته نیز آمادگی فعالیت در این بخش را دارند.
مسلمی گفت: داروسازی کار خودش را انجام دهد و ما از مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو می خواهیم از مسئولین فنی تجهیزات پزشکی، به شکل قانونی حمایت کرده و برای آنها پروانه مسئولیت فنی صادر شود. زیرا، در حال حاضر چنین پروانه ای صادر نمی شود.


وی با اشاره به انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور، به عنوان بزرگ ترین تشکل این حوزه، افزود: ما آمادگی داریم که در رفع مشکلات تولید تجهیزات پزشکی در کشور، کمک حال وزارت بهداشت باشیم. انتظار ما از وزیر بهداشت این است که به خواسته های ما توجه کند.
مسلمی با اشاره به تحریم ها که باعث شده در تامین تجهیزات پزشکی سرمایه ای با مشکل مواجه شویم، گفت: وزارت بهداشت باید یک برنامه ملی در بحث نگهداری تجهیزات پزشکی سرمایه ای ارائه بده و انجم ما این آمادگی را دارد که به وزارت بهداشت در تهیه این برنامه ملی کمک کند.
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی کشور، افزود: با تهیه این برنامه ملی، می توانیم هزاران میلیارد تومان صرفه جویی در تجهیزات پزشکی سرمایه ای داشته باشیم که در انبارهای برخی بیمارستان ها، رها شده و خاک می خورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha