سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 285536

فواید حیاتی خواب بر كسی پوشیده نیست. اگر برای مدت طولانی خواب كافی نداشته باشیم، نه‌تنها دچار احساس كسالت و خستگی خواهیم شد، بلكه باید خودمان را برای عوارض جدی‌تری هم آماده كنیم؛ عوارضی چون استرس و افزایش احتمال ابتلا به برخی بیماری‌های خاص.

خواب و سلامت استخوانی

سلامت نیوز: فواید حیاتی خواب بر كسی پوشیده نیست. اگر برای مدت طولانی خواب كافی نداشته باشیم، نه‌تنها دچار احساس كسالت و خستگی خواهیم شد، بلكه باید خودمان را برای عوارض جدی‌تری هم آماده كنیم؛ عوارضی چون استرس و افزایش احتمال ابتلا به برخی بیماری‌های خاص.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،جالب است بدانید كه خواب ناكافی چه‌بسا در تضعیف سلامت استخوانی زنان هم مؤثرباشد.نتایج یك تحقیق جدید روی زنان یائسه نشان داده است احتمال پوكی و كاهش تراكم معدنی استخوان در افرادی كه شب‌ها بیش از پنج ساعت نمی‌خوابیدند بیشتر بود.محققان دانشگاه بوفالو در نیویورك درنتیجه بررسی وضعیت بیش از ۱۱ هزار زن یائسه دریافتند خواب ناكافی می‌تواند سلامت استخوانی فرد را تحت تأثیر قرار دهد.

ازاین‌رو گویا باید این مورد را هم به فهرست بلندبالای عوارض خواب اضافه كنیم. به‌گفته محقق ارشد این تحقیق، نتایج حاصله یادآور خوبی است كه خواب شبانه را جدی بگیریم و بدانیم خواب كافی از مؤلفه‌های اصلی سلامت جسمی و روحی است.از هر سه زن بالای ۵۰ سال در دنیا یك نفرشان در معرض خطر پوكی استخوان قرار دارد.

عارضه‌ای كه به‌ویژه روی لگن، مچ و ستون فقرات اثر می‌كند و می‌تواند به كمردرد، كاهش قد و ناهنجاری‌های اسكلتی منجر شود.اگرچه هنوز به انجام تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است، اما شكی نیست كه خواب كافی در سالمندی از اهمیت بالایی در تضمین سلامت برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha