سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
کد خبر: 285558

بیشتر مردم به طور مداوم از نفخ معده گله می‌کنند. عبورهوا در روده‌ها به علت مصرف غذاهای شور و چرب باعث ناراحتی افراد می‌شود.

این خوراکی ها ضدنفخ هستند!

سلامت نیوز: بیشتر مردم به طور مداوم از نفخ معده گله می‌کنند. عبورهوا در روده‌ها به علت مصرف غذاهای شور و چرب باعث ناراحتی افراد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، دراین مطلب از سایت MSN به چند ماده غذایی که مانع ایجاد نفخ می‌شود اشاره می‌کنیم.

 این مواد می‌توانند به شما دررفع نفخ کمک کنند:


پرتقال و هندوانه

از آن جایی که آب به دفع فضولات بدن کمک می کند خوردن موادغذایی آبدار می‌تواند بسیار مفید باشد. ۹۲درصد هندوانه و ۹۰ درصد پرتقال از آب تشکیل می‌شود.


*ماست

نه تنها سرشار از آب است بلکه رشد باکتری‌های مفید را تقویت می‌کند. این باکتری باعث کاهش گاز اضافه معده است که به مرور زمان در روده‌ها جمع می‌شود.


*سیر

این گیاه به کاهش میزان چربی در کبد کمک می‌کند. عملکرد اصلی کبد، سم زدایی و تولید بیوکمیکال لازم برای هضم غذاست.



*غلات سبوس دار و بلغور جو

اغلب یبوست عامل نفخ است و فیبر مانع یبوست می شود. با افزودن فیبر در موادغذایی، دفع ضایعات از روده آسان‌تر انجام می‌گیرد. مصرف روزانه ۲۵گرم فیبر به زنان توصیه می شود. توجه داشته باشید افزودن مقدار زیاد و سریع فیبر به رژیم غذایی می تواند حالت نفخ را بدتر کند.


*توت فرنگی و قره قاط

این دو میوه نیز سرشار از فیبر هستند. مصرف منظم خوراکی‌های غنی از فیبر مانند توت فرنگی، قره قاط، زردآلو و آلوی خشک، سیستم گوارشی بدن را تمیز نگه می‌دارد.


*گریپ فروت

مثل هندوانه و پرتقال، ۹۰درصد این میوه را آب تشکیل می‌دهد. علاوه بر آن، گریپ فروت سرشار از آنزیم‌های چربی سوز نیز است.


*کاهو و اسفناج

هردو غنی از فیبر، ویتامین و ماده مغذی است و به رفع سوءهاضمه، یبوست و عفونت های مجرای ادراری کمک می‌کنند.


*نعناع و زنجبیل

گیاهانی مانند بابونه، زنجبیل و نعناع کاهش دهنده نفخ هستند. علاوه بر آن این گیاهان تلخ مزه در تحریک مجرای گوارشی موثرند.


*فلفل

این ادویه نه تنها غذا را تند می‌کند بلکه خطر فشارخون، سکته و بیماری قلبی را نیز کاهش می‌دهد. کپسین، ماده فعال در فلفل، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و اشتها به شیرینی را کم می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha