دبیر انجمن ارگونومی ایران گفت: بهبود وضع ایمنی جاده‌ها عملی‌ترین و مهمترین عامل در كاهش تلفات انسانی حوادث رانندگی است زیرا روزانه 65 نفر بر اثر تصادفات در جاده‌های كشور فوت می‌كنند.

سلامت نیوز :دبیر انجمن ارگونومی ایران گفت: بهبود وضع ایمنی جاده‌ها عملی‌ترین و مهمترین عامل در كاهش تلفات انسانی حوادث رانندگی است زیرا روزانه 65 نفر بر اثر تصادفات در جاده‌های كشور فوت می‌كنند.

مجید معتمدزاده در گفت‌وگو با  فارس با بیان اینكه ایمن‌كردن جاده‌ها یكی از عملی‌ترین راه‌حل‌ها برای كاهش تلفات تصادفات رانندگی است اظهار داشت: در آمریكا شرایط جاده‌ها عامل بیش از نیمی از مرگ‌ومیر در تصادفات جاده‌ای است. طبق تحقیقات انجام‌شده در كشورهای صنعتی، شرایط جاده‌ها اولین عامل مرگ‌آور و مقدم بر سرعت ماشین، مصرف الكل و نبستن كمربند است.

وی با بیان اینكه در سوئد شرایط جاده‌ها زمینه ساز بروز 59 درصد تصادفات منجر به فوت است تصریح كرد: با ایمن‌كردن جاده‌ها می‌توان به راه حلی درازمدت و مطمئن در جهت كاهش مرگ و میر و جراحات ناشی از تصادفات رانندگی دست یافت.

معتمدزاده افزود: تجربه موفق كشورهای پیشرو اروپایی (شامل سوئد، هلند و انگلستان) در زمینه كنترل تلفات تصادفات رانندگی در دهه‌های گذشته نشان می‌دهد این كشورها توانسته‌اند با اصلاح زیرساخت‌های جاده‌ای همراه با مدیریت موثر كنترل سرعت وسایل نقلیه، میزان تلفات تصادفات جاده‌ای را تا یك سوم كاهش دهند.

وی اضافه كرد: طبق شواهد موجود از استرالیا، آمریكا، انگلستان، كشورهای اسكاندیناوی، فرانسه، كانادا و زلاندنو، آنالیز هزینه-منفعت سرمایه‌گذاری در ایمن‌كردن جاده‌ها بسیار بالاست به طوری كه در این كشورها به ازای هر یك دلار هزینه در ایمنی جاده‌ها تا 60 دلار سود ناشی از پیشگیری از بروز تصادفات عایدشان شده است.

دبیر انجمن ارگونومی ایران خاطرنشان كرد: اكنون تجربیات موفق كشورهای صنعتی از اروپا و آمریكا گرفته تا استرالیا پیش روی ماست و متولیان امر در كشورمان نباید در استفاده از این تجربیات تردیدی به خود راه دهند. همچنین نباید همه راه‌ها را خودمان در جاده‌ها تجربه كنیم.

وی گفت: روزانه به طور متوسط حدود 65 نفر در تصادفات جاده‌ای كشور جان خود را از دست می‌دهند و ما در مقابل این خون‌هایی كه بر زمین ریخته می‌شوند و اكثر آنها قابل پیشگیری هستند، مسئولیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha