چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 285574

از آن جا که اسیدیته فراورده های تخمیری پایین است ، میکروب ها نمی تواند در آن رشد کند به همین دلیل فراورده هایی مانند ماست و دوغ دیرتر فاسد می شود.

2 نشانه ماست فاسد

سلامت نیوز:از آن جا که اسیدیته فراورده های تخمیری پایین است ، میکروب ها نمی تواند در آن رشد کند به همین دلیل فراورده هایی مانند ماست و دوغ دیرتر فاسد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،شیر مصرفی برای تهیه ماست، باید جوشیده شود. فعالیت میکروارگانیسم‌های غیر بیماری‌زای داخل محیط ماست (به‌صورت رقابتی اجازه رشد به دیگر باکتری‌ها را نمی‌دهد) روند فاسد شدن این محصول لبنی را به تعویق می‌اندازد.

 اسید لاکتیک در روند تخمیر با کاهش PH   از فعالیت  میکروب ها می کاهد و ماست دیرتر فاسد می شود .به گفته دکتر آراسب دباغ متخصص تغذیه، مسموم شدن با مصرف ماست، تقریبا منتفی است اما کیفیت این محصول می‌تواند تحت شرایطی به‌شدت پایین بیاید و آن را غیر قابل مصرف کند.

اگر ماست در معرض حرارت محیطی زیاد، تابش نور آفتاب یا گرمای شدید قرار بگیرد، پروتئین‌هایش هیدرولیز و به اسیدهای آمینه تجزیه  می‌شود که مزه تلخی دارد. بنابراین می‌توان گفت تلخ شدن یا کپک زدن ماست نشانه ای از خرابی آن  است و در این شرایط باید ماست را دور بریزید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha