چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 285578

مطالعه جدیدی در انگلیس نشان می‌دهد کیف لوازم آرایش خانم‌ها می‌تواند آلوده به باکتری‌های خطرناکی باشد. این وضعیت به ویژه درباره برخی از محصولات آرایشی که برای چشم یا لب استفاده می‌شود، حساس‌تر است و استفاده از لوازم آرایش آلوده در این موارد می‌تواند عوارضی جدی بر سلامت خانم‌ها داشته باشد.

2عامل مهم در آلودگی لوازم آرایش

سلامت نیوز:مطالعه جدیدی در انگلیس نشان می‌دهد کیف لوازم آرایش خانم‌ها می‌تواند آلوده به باکتری‌های خطرناکی باشد. این وضعیت به ویژه درباره برخی از محصولات آرایشی که برای چشم یا لب استفاده می‌شود، حساس‌تر است و استفاده از لوازم آرایش آلوده در این موارد می‌تواند عوارضی جدی بر سلامت خانم‌ها داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اما طبق این مطالعه چرا لوازم آرایش مصرفی آلوده است و برای پیشگیری از عوارض احتمالی، به چه نکاتی باید توجه داشت؟محققان دانشگاه استون در این مطالعه که نتایح آن به تازگی منتشر شده است، از لوازم آرایش در حال استفاده گروهی از خانم‌ها نمونه‌برداری کردند و میزان باکتری‌های آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

لوازم آرایشی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت در پنج گروه دسته‌بندی شد؛ رژلب، برق لب، مداد چشم، ریمل و اسفنج‌های آرایشی. بین 70 تا 93 درصد لوازم آرایش خانم‌ها در این پنج گروه دارای باکتری بود.

اما سه دسته اسفنج آرایشی، برق لب و ریمل آلودگی بیشتری داشت. نکته‌ قابل تامل این که باکتری‌های موجود روی وسایل، گاهی از انواع خطرناک بود. اما لوازم آرایش چطور می‌تواند تا این میزان آلوده شود؟

شست وشو و پاک سازی را جدی بگیرید!

محققان در این بررسی دو عامل را در این زمینه موثر دانسته‌اند.اولین مورد ( درباره اسفنج‌های آرایشی صدق می‌کند) بحث شست وشو است. در این بررسی 93 درصد اسفنج‌هایی که نمونه‌برداری شد، آلوده بود. پس اگر شما برای زدن کرم پودر یا دیگر محصولات از اسفنج استفاده می‌کنید، از شست وشوی منظم آن غافل نشوید.

اما محققان عامل دوم موثر در این زمینه را مرتبط با تاریخ انقضای محصولات معرفی کرده‌اند. آن‌ها متوجه شدند آلودگی در محصولاتی که تاریخ انقضایشان سر رسیده، بالاتر است و ظاهرا این طور که این محققان در یافته‌اند، متاسفانه در کیف آرایش خانم‌ها اغلب یکی دو محصول که این ویژگی را داشته باشد، یافت می‌شود! با توجه به نتایج این مطالعه شاید بهتر باشد امروز کیف آرایشی خودرا بررسی کنید و اگر محصولی دارید که تاریخ انقضای آن فرارسیده است، برای سلامت خود آن را دور بیندازید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha