مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهرستان‌های بانه و سقز به دلیل پیشگیری از شیوع آنفلوانزا و مدارس دیواندره نیز به دلیل برودت هوا روز چهارشنبه ۱۳ آذر ماه تعطیل اعلام شده است.

تعطیلی برخی مدارس کردستان به دلیل آنفلوانزا

سلامت نیوز: مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهرستان‌های بانه و سقز به دلیل پیشگیری از شیوع آنفلوانزا و مدارس دیواندره نیز به دلیل برودت هوا روز چهارشنبه ۱۳ آذر ماه تعطیل اعلام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان‌های بانه و سقز در اطلاعیه‌های جدگانه اعلام کردند با توجه به شیوع بیماری‌های فصلی در مدارس و غیبت تعداد زیادی از دانش آموزان در روزهای گذشته، با موافقت فرمانداری همه مدارس مقطع ابتدایی و پیش دبستانی شهری و روستایی این ۲ شهرستان‌ امروز چهار شنبه در هر ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

مدیریت آموزش و پرورش دیواندره نیز در اطلاعیه‌ای به علت تداوم برودت هوا اعلام کرد تمام مدارس مقطع ابتدایی و پیش دبستانی شهری و روستایی این شهرستان امروز در نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان نیز در خصوص بیماری شایع آنفلوآنزا در گفت و گویی اظهار داشته است: اگر اقدامی برای تعطیلی مدارس صورت می گیرد باید با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی باشد چراکه مردم انتظار کاهش مبتلایان به آنفلوآنزا را دارند و اگر تعطیلی مدارس کمکی به این موضوع نکند مردم بدبین خواهند شد.

ابراهیم قادری با بیان اینکه همه انواع آنفلوآنزا خطرناک نیست اضافه کرد: نوع خطرناک آنفلوآنزاز اچ وان ان وان بوده که بشدت آن را کنترل می کنیم و وضعیت کردستان نسبت به سایر استان‌ها بهتر است.

وی یادآور شد: اپیدمی شایع آنفلوآنزا که در کودکان ایجاد شده از نوع H1N1 خطرناک و نگران کننده نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی کردستان افزود: بیشتر موارد آنفلوآنزا درمان خاصی نیاز نداره و هر پزشکی قادر به درمان هست فقط موارد شدید نیاز به بستری دارند که همه بیمارستان‌ها قادر به درمان آن هستند.

طبق آخرین آمارها تاکنون در کردستان ۸۰ نفر به ویروس آنفلوانزا مبتلا شده و چهار نفر نیز از این افراد نیز فوت کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha