سلامت نیوز :  رییس اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: در صورت مثبت بودن نتیجه تحقیقات مبنی بر بالا بودن میزان هورمون قرص های ال.دی موجود در بازار دارویی كشور در مقایسه با نوع خارجی آن ، این قرص ها جمع آوری و قرص های ال دی جدید ساخت خارج از كشور جایگزین آنها می شود.
 
محمد اسلامی در گفت و گو با ایرنا افزود: گفته می شود میزان هورمون قرص های جدید ال.دی ( پیشگیری از بارداری) كه ساخت خارج از كشور است، كمتر از قرص های مشابه داخل كشور است.
وی با بیان اینكه قرار است تحقیقات كارشناسی درباره میزان هورمون این نوع قرص ها صورت گیرد، گفت: نتیجه تحقیقات كارشناسان بهداشتی حدود هفت ماه دیگر اعلام می شود و در صورت مثبت بودن نتایج تحقیق، قرص های فعلی موجود جمع آوری و قرص های جدید با میزان هورمون كمتر، جایگزین آنها می شود.
رییس اداره تنظیم خانواده و جمعیت وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: قرص های ال.دی در ماه های نخست استفاده، عوارضی مانند تهوع و سردرد را ایجاد می كنند كه چنانچه میزان هورمون این قرص ها كمتر باشد، عوارض نیز كاهش خواهد یافت.
وی اضافه كرد: واردات قرص های جدید ال دی ساخت خارج از كشور به شرط تولید آن در داخل كشور انجام می گیرد و از این رو، تهیه این قرص ها فقط در مرحله اول، وارداتی است.
اسلامی خاطرنشان كرد: اكنون فناوری تولید این قرص ها در حال ورود به كشور است و چنانچه نتایج مطالعات منفی باشد، از این فناوری ها برای تولید انواع قرص های هورمونی استفاده می شود تا اینگونه قرص ها با قیمت ارزان تری در اختیار مردم قرار گیرد.
وی یادآور شد: در بازار دارویی كشور دو قرص پیشگیری از بارداری موسوم به ال . دی و اچ . دی وجود داشت كه قرص اچ . دی به دلیل عوارض آن، دو سال است از بازار دارویی كشور جمع آوری شده است اما قرص ال. دی همچنان استفاده می شود.
به گفته وی، اكنون یك میلیون زن در كشور زیر پوشش مراكز درمانی بخش دولتی از قرص های ال.دی استفاده می كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha