سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 28569

كسانی كه قصد دارند شكم خود را كوچك كنند باید در روز چهار وعده غذایی حاوی 400 كالری انرژی مصرف كنند، هیچگاه بیش از 4 ساعت گرسنه نمانند و حتما از چربی‌های اشباع نشده تك زنجیره‌ای به غذاهای خود بیفزایند.

 سلامت نیوز : اگر تصمیم گرفته‌اید از چربی اطراف شكم خود خلاص شوید و شكمتان را كوچك كنید كافیست به چند دستورالعمل ساده كه به تازگی در كتاب جدیدی تحت عنوان «رژیم غذایی شكم صاف» ارائه شده است عمل كنید.

به گزارش ایسنا، در این كتاب كه نوشته دو تن از سردبیران مجله بهداشتی و كارشناسی «پیشگیری» است، آمده است: كسانی كه قصد دارند شكم خود را كوچك كنند باید در روز چهار وعده غذایی حاوی 400 كالری انرژی مصرف كنند، هیچگاه بیش از 4 ساعت گرسنه نمانند و حتما از چربی‌های اشباع نشده تك زنجیره‌ای به غذاهای خود بیفزایند.

به گزارش شبكه خبری سی‌بی‌اس نیوز، در ادامه این مطلب تاكید شده است كه علاوه بر اقدامات فوق این اشخاص همچنین باید مطلع باشند كه وقتی بدنشان تحت استرس قرار می‌گیرد هورمونی موسوم به كورتیزول در خون آزاد می‌شود كه بعدا این هورمون به چربی دور شكم تبدیل می‌شود. بنابراین آموزش چگونگی كنترل استرس در طول زندگی می‌تواند به كاهش این نحوه تولید چربی دور شكم كمك كند. بعلاوه به این افراد توصیه می‌شود كه از یك حمایت گروهی اجتماعی قوی بهره‌مند باشند و با دوستان خود حتما ارتباط بگیرند تا از این حمایت گروهی برخوردار شوند. علاوه بر اینها این افراد موظف هستند هر چیزی را به هر مقداری كه می‌خورند، یادداشت كنند تا كنترل آن برایشان آسانتر شود.

همچنین در مقاله‌ای كه در همین رابطه در شبكه خبری تورنتو نیوز فهرستی از اسامی مواد خوراكی ارائه شده است كه می‌توانند چربی‌های بدن را بسوزانند و به نوبه خود در كاهش چربی دور شكم موثر هستند.

این خوردنی‌ها شامل كرفس، جوی دو سر، توت‌ها، دانه‌ها، چای سبز، گریپ فرود و مغز خشكبار هستند. تقریبا تمام این خوردنی‌ها حاوی مقادیر زیادی فیبر طبیعی و خوراكی هستند كه مصرف آن برای كاهش وزن بسیار توصیه می‌شود. برای مثال توصیه می‌شود كه جوی دو سر را جزو رژیم‌ غذایی روزانه خود قرار دهید چون حاوی مقادیر زیادی فیبر محلول در آب است و در نتیجه انرژی را با سرعت كمتری در بدن آزاد می‌كند و باعث می‌شد كه دیرتر گرسنه شوید.

همچنین انواع توت‌ها مثل توت فرنگی، توت وحشی یا تمشك آبی نیز منبع غنی از فیبر طبیعی هستند كه سرعت جذب كربوهیدرات‌ها را در بدن كاهش می‌دهد. این خوردنی از افزایش سطح انسولین در بدن جلوگیری می‌كند این تاثیر باعث می‌شود كه ذخیره چربی در بدن كاهش پیدا كند.

دانه‌ها نیز حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند كه جذب چربی را در بدن كاهش می‌دهند. دانه‌ها همچنین حاوی پروتئینی هستند كه وجود آن برای ساخته شدن عضلات بدن ضروری است.

چای سبز نیز سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد لذا بدن كالری بیشتری را می‌سوزاند و چربی كمتری را ذخیره خواهد كرد.

گریب فروت هم با همین روش افزایش سوخت و ساز بدن به كاهش وزن كمك می‌كند.

مغزها نیز شامل بادام، گردو و فندق منابع غذایی فوق العاده سالم و طبیعی و همچنین سرشار از ویتامین‌ها، املاح پروتئین‌ها، فیبر و چربی‌های اشباع نشده هستند كه به كنترل قند خون و نیز كاهش چربی بدن كمك می‌كنند البته متخصصان تاكید دارند كه در مصرف مغزها همیشه باید تعادل را رعایت كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha