پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2857

حققان بوستون دریافته‌اند كه اچ.آی.وی، ویروسی كه موجب ابتلا به ایدز می‌شود، با خطر شدید انفاركتوس میوكاردیال یا سكته قلبی نیز ارتباط دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری یونایتدپرس از بوستون، در این مطالعه كه در مجله "غدد شناسی و سوخت و ساز بالینی" منتشر شد، محققان مشاهده كردند هرچند در افراد مورد مطالعه كه به ویروس اچ.آی.وی آلوده بودند میزان چندین عامل خطرساز برای بیماری‌های قلبی عروقی نیز افزایش یافت، اما تعداد موارد حمله قلبی در این بیماران بیشتر از حدی بود كه بتوان آن را صرفا ناشی از تفاوت در عوامل خطرساز یا ریسك فاكتورها دانست.

به گفته دكتر "استیون گرینسپون" از "بیمارستان عمومی ماساچوست"، در این مطالعه اطلاعات تقریبا چهار هزار بیمار مبتلا به اچ.آی.وی با اطلاعات بیش از یك میلیون بیماران فاقد این ویروس مقایسه شد.

به گزارش ایرنا به نقل از یونایتدپرس، گرینسپون كه سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته است، گفت این مطالعه نشان می‌دهد كه تعداد موارد حمله قلبی و ریسك فاكتورهای مهم قلبی عروقی در بیماران آلوده به اچ‌آی‌وی نسبت به بیمارانی كه این الودگی را ندارند، بیشتر است.

وی افزود، این یافته‌ها نشان می‌دهد كه افراد آلوده به اچ.آی.وی باید در رابطه با عوامل خطرساز ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی نیز مورد ارزیابی قرار گیرند و برای این منظور لازم است فورا راهبردهایی را برای كاستن این خطرات ابداع كرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha