براساس آمار، 44 درصد افراد با جست‌وجوی علائم مشكل خود در اینترنت اقدام به تشخیص و گاهی درمان خودسرانه بیماری می‌كنند؛ كاری كه می‌تواند عواقب وحشتناكی به دنبال داشته باشد.

مشكلات سلامت كه با هم اشتباه گرفته می‌شوند

سلامت نیوز:براساس آمار، 44 درصد افراد با جست‌وجوی علائم مشكل خود در اینترنت اقدام به تشخیص و گاهی درمان خودسرانه بیماری می‌كنند؛ كاری كه می‌تواند عواقب وحشتناكی به دنبال داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ، موارد زیر چند مورد از مشكلات سلامت هستند كه علائم مشابهی دارند و ممكن است با هم اشتباه گرفته شوند:فیبرومیالژیاو آرتریت‌روماتوئید:آرتریت‌رو‌ماتوئید یا روماتیسم مفصلی وفیبر و میالژی شرایط دردناك مزمنی هستند كه علائم مشابهی دارند اما به دلایل متفاوتی ایجاد می‌شوند.

علائم مشابهی كه تشخیص این دو مشكل را از یكدیگر دشوار می‌سازد عبارت است: درد مفاصل، الگوی متقارن درد، خستگی و از دست دادن انرژی، بی‌تفاوتی و افسردگی.ماستیت و سرطان سینه:ماستیت، التهاب پستان است كه به‌طور کلی براثر عفونت ایجاد می‌شود و معمولا زنان شیرده را درگیر می‌كند، اما ممكن است در زنان غیرشیرده نیز دیده شود. علائم ماستیت، مشابه سرطان التهابی پستان است.این علائم مشترك، حساس شدن، قرمزی و خارش پستان را شامل می‌شود.

بیماری عروق محیطی و آترواسكلروز:بیماری عروق محیطی یك مشكل گردش خون معمولی است كه در آن جریان خون به میزان كافی به‌ویژه در اندام‌های تحتانی مثل پاها وجود ندارد.

اما در آترواسكلروز كه عبارت از تنگ شدن رگ‌هاست جریان خون و اكسیژن به مغز، پاها، كلیه‌ها و دیگر اندام‌های اساسی بدن كاهش می‌یابد، ضعف، درد پاها، سرد، نازك و براق شدن پوست از علائم مشترك این دو مشكل سلامت است.مشكلات ستون فقرات و مشكلات كلیه:مشكلات كلیوی براثر عوامل مختلفی مانند عفونت، سنگ‌كلیه، آسیب كلیوی و لخته شدن خون ایجاد می‌شوند.

همه این شرایط می‌توانند درد زیادی را در قسمت پایین كمر ایجاد كند و باعث اشتباه گرفته شدن آن با مشكلات كمر و ستون فقرات شوند. علائم معمول مشكل، شامل ضعف، درد در ناحیه پشت و كمر و ایجاد مشكل در راه رفتن است.

اندومتریوز و كیست تخمدان:اندومتریوزیا رویش نابه‌جای بافت رحم به عارضه‌ای گفته می‌شود كه در آن بافتی همانند پوشش درونی رحم در خارج از محدوده رحم ایجاد شده و شروع به رشد كند. اندومتریوز می‌تواند باعث ایجاد كیست تخمدان و دردهای لگنی شود. اما بسیاری از زنان دارای كیست تخمدان هستند كه بعد از چند ماه بدون هیچ‌گونه درمانی از بین می‌روند. البته برخی كیست‌ها هم نیاز به درمان دارند. علائم مشترك آندومتریوز وكیست تخمدان عبارت است از: دردهای لگنی، قاعدگی دردناك، خونریزی زیاد و غیرمعمول.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha