با اعلام وزیر بهداشت درباره فروكش كردن موج اول آنفلوآنزای فصلی تا پایان آذر، دیروز وزارت بهداشت اعلام كرد كه بنا بر آخرین آمار گزارش شده و از ابتدای مهر ماه سال جاری تاكنون، پنج استان كشور؛ كرمان، كهگیلویه و بویراحمد، مازندران، گلستان و خوزستان، بیشترین تعداد مبتلایان آنفلوآنزای فصلی اما استان‌های تهران، مازندران، كرمان و آذربایجان شرقی بیشترین تعداد فوتی‌های بیماری را داشته‌اند.

مبتلایان آنفلوآنزا 4200 نفر شدند

سلامت نیوز: با اعلام وزیر بهداشت درباره فروكش كردن موج اول آنفلوآنزای فصلی تا پایان آذر، دیروز وزارت بهداشت اعلام كرد كه بنا بر آخرین آمار گزارش شده و از ابتدای مهر ماه سال جاری تاكنون، پنج استان كشور؛ كرمان، كهگیلویه و بویراحمد، مازندران، گلستان و خوزستان، بیشترین تعداد مبتلایان آنفلوآنزای فصلی اما استان‌های تهران، مازندران، كرمان و آذربایجان شرقی بیشترین تعداد فوتی‌های بیماری را داشته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد ،بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، ظرف دو ماه گذشته و به دنبال ورود موج اول بیماری، 4هزار و 200 نفر از هموطنان به آنفلوآنزای فصلی مبتلا شده‌اند و تعداد متوفیان بر اثر شدت بیماری هم از 56 نفر فراتر رفته است.

دیروز هم كمیته پدافند غیرعامل، با محوریت اپیدمی آنفلوآنزای فصلی در كشور تشكیل جلسه داد و در حالی كه فعلا، همه‌گیری بیماری در كشورهای حوزه خلیج‌فارس رویت و تایید شده، وضعیت موجود و نحوه پیشگیری از افزایش شیوع توسط اعضای این كمیته و نمایندگانی از وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این، طی دو هفته اخیر، شورای تامین یا آموزش و پرورش برخی شهرستان‌ها و شهرها برای پیشگیری از شیوع بیماری، مدارس مناطق تحت پوشش خود را تعطیل كردند كه دیروز وزارت بهداشت در واكنش به این اقدام اعلام كرد كه هیچ ضرورتی برای تعطیلی مدارس وجود نداشته و كیانوش جهانپور؛ رییس مركز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با مهر و در واكنش به تعطیلی طولانی‌مدت مدارس استان سیستان و بلوچستان تا اواسط هفته جاری گفت:

«وزارت بهداشت چنین توصیه‌ای ندارد كه مدارس به دلیل شیوع آنفلوآنزا تعطیل شوند. توصیه ما این است كه دانش‌آموزان مبتلا به آنفلوآنزا، چند روز در منزل بمانند و استراحت كنند تا از شیوع بیماری به دیگران پیشگیری شود.

البته ما هم در جریان این تصمیم (تعطیلی مدارس به دلیل پیشگیری از شیوع آنفلوآنزا) نبوده‌ایم و حتی استان سیستان و بلوچستان، تا روز گذشته در زمره پنج استانی نبوده كه بیشترین مبتلایان به آنفلوآنزا را داشته‌اند.»

به دنبال این اظهارنظر رسمی، حسین عرفانی؛ رییس اداره مراقبت مركز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت هم ، در واكنش به تعطیلی مدارس در برخی استان‌های كشور به صراحت اعلام كرد كه وزارت بهداشت به هیچ‌وجه با این قبیل تصمیمات موافق نیست و افزود: «بر اساس دستورالعمل مشترك میان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش، تعطیلی كلاس‌های درس به این شكل است كه اگر در یك كلاس تعداد دانش‌آموزان مبتلا از حدی بالاتر باشد، فقط همان كلاس تعطیل شود.

همچنین اگر چند كلاس درس با چنین مشكلی مواجه شدند، فقط همان آموزشگاه تعطیل شود. همین طور، اگر شدت بیماری در ناحیه یا منطقه‌ای از آموزش و پرورش بالا بود، به همین شكل خواهد بود و تعطیلی مدارس در استان غیركارشناسی است و با دستورالعمل كشوری تطبیق ندارد.

تا امروز هم خوشبختانه اپیدمی این بیماری در سن مدرسه مشاهده نشده علاوه بر آنكه در تعطیلی مدارس چند استان، از هیچ كدام از شاخص‌های مربوط به دستورالعمل كشوری تبعیت نشده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha