سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 28581
 سلامت نیوز : یک عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه، گفت: از بادام تلخ با رعایت احتیاط می توان در رفع سرفه‌هایی با منشا عصبی، سیاه سرفه و عوارض آسم استفاده کرد.

دکتر سید محمد معصومی، عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایسنا، با استناد به کتاب "گیاهان دارویی نوشته دکتر علی زرگری"، اظهار داشت: بادام تلخ یکی از واریته‌های بادام با نام علمی Amygalus communisl است که از جمله گیاهان دارویی بومی منطقه کرمانشاه محسوب می شود.

وی ادامه داد: مغز بادام تلخ در تهیه بعضی شربت‌ها، امولسیون‌ها و روغن بادام به‌کار می رود و امولیسون آن در رفع خارش‌های جلدی با منشا سودا اثر قاطع دارد. از بادام تلخ با رعایت احتیاط می توان در رفع سرفه‌های با منشا عصبی، سیاه سرفه، گریپ، عوارض آسم، ابتلا به کرم کردو و درمان دانه‌های جلدی دردناک استفاده کرد.

معصومی خاطرنشان كرد: خمیر بادام تلخ به جای صابون می‌تواند مورد استفاده مبتلایان به اگزما قرار گیرد و رفع لکه‌های جلدی، کک و مک و از بین بردن بوی بد پا و زیر بغل موثر است.

وی افزود: درخت بادام برگ‌های ساده، منفرد عاری از استیپول، بیضوی دراز، نوک تیز و دندانه دار دارد و پهنک برگ آن نیز به وسیله یک دمبرگ بلند به ساقه ارتباط پیدا می‌كند.

معصومی عنوان كرد: درخت بادام، گل‌های زیبا و صورتی یا گلی روشن دارد که در اوایل بهار، قبل از پیدایش برگ گیاه ظاهر می‌شود و منظره بسیار قشنگ بدان می‌بخشد. هر گل آن دارای پنج کاسبرگ، پنج گل برگ و 25 تا 30 پرچم است.

معصومی تصریح کرد: رنگ میوه بادام در حالت تازه سبز و پوشیده از کرک است ولی تدریجا قسمت گوشتدار میوه خشک می‌شود به طوری که به صورت پوسته ضخیم و خشکی در اطراف قسمت چوبی درونی میوه در می آید. گل، میوه و دانه قسمت‌های مورد استفاده بادام هستند و استفاده به صورت خام و جوشانده، طریقه مصرف بادام به عنوان گیاه دارویی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha