یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
کد خبر: 285827

در شرایطی که در روزهای گذشته اخبار بسیاری درباره نبود داروها و واکسن آنفلوآنزا منشتر می‌شود، محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو به وضعیت داروی «اسلتامیویر» برای درمان بیماری آنفلوآنزا، اشاره کرد و گفت:این دارو چند سالی است که تولید داخل هم دارد، اما تولید‌کننده آن به‌دلیل اینکه قیمت پیشنهادی تولید دارو را قبول نکرد، مجبور شدیم به‌صورت فوریتی مقداری دارو وارد کنیم. اما، در ادامه با فاصله دو سه هفته‌ای دارو در داخل تولید شد.

وضعیت داروی آنفلوآنزا

سلامت نیوز:در شرایطی که در روزهای گذشته اخبار بسیاری درباره نبود داروها و واکسن آنفلوآنزا منشتر می‌شود، محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو به وضعیت داروی «اسلتامیویر» برای درمان بیماری آنفلوآنزا، اشاره کرد و گفت: این دارو چند سالی است که تولید داخل هم دارد، اما تولید‌کننده آن به‌دلیل اینکه قیمت پیشنهادی تولید دارو را قبول نکرد، مجبور شدیم به‌صورت فوریتی مقداری دارو وارد کنیم. اما، در ادامه با فاصله دو سه هفته‌ای دارو در داخل تولید شد. 

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، وی با عنوان این مطلب که امسال ۲.۵برابر سال گذشته داروی آنفلوآنزا تامین شده است، افزود: این دارو هم‌اکنون برای مراکز بهداشتی و درمانی تحت نظارت وزارت بهداشت به‌طور کامل تامین شده است.

به‌دلیل شدت بیماری، با هماهنگی معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت، تصمیم گرفته شد دارو در سطح داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شود.

شانه‌ساز با بیان این مطلب که این دارو اصولا توزیع بیمارستانی دارد، ادامه داد: امسال چون شدت بیماری بیشتر بود، با هماهنگی معاونت‌های بهداشت و درمان وزارت بهداشت، تصمیم گرفته شد دارو در سطح داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور توزیع شود تا چنانچه بیمار نیازمند دارو بود، تهیه کند.

رئیس سازمان غذا و دارو، تأکید کرد: عرضه داروخانه‌ای این دارو براساس گایدلاین ابلاغی معاونت درمان وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha