مطالعه جدید نشان می دهد بیماری التهاب روده می تواند ریسک مشکلات حاد سلامت را افزایش دهد.

التهاب روده ریسک عفونت های ویروسی را افزایش می دهد

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد بیماری التهاب روده می تواند ریسک مشکلات حاد سلامت را افزایش دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مطالعه محققان بیمارستان سن آنتونی فرانسه نشان می دهد بیماران جوان مبتلا به بیماری التهاب روده ۵ برابر جمعیت عمومی با ابتلا به عفونت های ویروسی مواجه هستند که می تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان یا آسیب دائمی به یک عضو شود.


محققان در این مطالعه، حدود ۲۷۰۰ بیمار مبتلا به التهاب روده را در مرکز ارجاع فرانسه مورد بررسی قرار دادند تا به نقش نسبی فعالیت بیماری التهاب روده و داروهای تحریک کننده عفونت حاد ویروسی پی ببرند.


محققان نشان دادند التهاب روده فعال و داروی thiopurines که برای درمان حدود ۶۰ درصد از بیماران مبتلا به التهاب روده استفاده می شود، از علل اصلی بروز عفونت ها هستند.


در حالیکه بیماران جوان در رده سنی ۱۸ تا ۳۵ سال با بالاترین ریسک ابتلا به عفونت مواجه هستند، اما ریسک بروز عفونت های شدید ویروسی در بیماران تمامی سنین ۳ برابر بیشتر است.


این مطالعه نشان داد که رابطه قوی ای بین مصرف دارو thiopurines و موارد ابتلا به عفونت های شدید وجود دارد. درحالیکه بیمارانی که هیچ داروی مصرف نمی کردند همانند جمعیت عمومی در معرض ابتلا به عفونت های حاد ویروسی بودند.


شایع ترین عفونت های حاد ویروسی در بیماران مبتلا به التهاب روده، EBV (ویروس Epstein-Barr) بوده است که با ابتلا به طیفی از بیماری ها نظیر تب غده ای (تب گلاندولار)، سرطان لنفاوی هادکین، و سیتومگالوویروس مرتبط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha