سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

هر سال با شروع فصل سرما، آنفلوآنزا در نقاط مختلف دنیا شیوع پیدا می‌کند. آنفلوآنزای فصلی با شروع ناگهانی تب، سرفه (معمولاً خشک)، سردرد، درد عضلانی و مفاصل، ضعف شدید (احساس ناخوشایند)، گلو درد و آبریزش بینی مشخص می‌شود.

چند توصیه برای مهار آنفلوآنزا

سلامت نیوز:هر سال با شروع فصل سرما، آنفلوآنزا در نقاط مختلف دنیا شیوع پیدا می‌کند. آنفلوآنزای فصلی با شروع ناگهانی تب، سرفه (معمولاً خشک)، سردرد، درد عضلانی و مفاصل، ضعف شدید (احساس ناخوشایند)، گلو درد و آبریزش بینی مشخص می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،در بیماری آنفلوآنزا سرفه شدید است و می تواند ۲ یا بیشتر از ۲ هفته طول بکشد. در  بیشتر افراد تب و علائم دیگر  طی یک هفته بهبود می یابند بدون اینکه نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشند. اما آنفلوآنزا می تواند باعث بیماری شدید یا مرگ بخصوص در افراد در معرض خطر شود.


موثرترین راه پیشگیری از این  بیماری واکسیناسیون است. واکسن های ایمن و موثر در دسترس هستند و بیش از ۶۰ سال است که مورد استفاده قرار می گیرند. مصونیت واکسیناسیون به مرور زمان از بین می رود، بنابراین واکسیناسیون سالانه برای محافظت در برابر آنفولانزا توصیه می شود.


حال اگر مبتلا به این بیماری هستید در خانه بمانید و استراحت کرده، از دست دادن و روبوسی و تماس با دیگران  خودداری کنید. مرتب  دست های خود را با آب و صابون بشویید.


در زمان ابتلا به آنفلوآنزا از میوه و سبزیجات که منبع غنی ویتامین سی هستند مانند انواع مرکبات، سبزیجات رنگ زرد و نارنجی همچون کدو حلوایی، هویج، شلغم، لبو و انواع کلم مثل کلم بروکلی مصرف کنید.


مایعات گرم همچون چای به خصوص چای سبز به خاطر آنتی اکسیدانی های موجود و دم کرده پونه و آویشن مصرف کرده و در این دوران از سوپ مرغ به همراه سبزیجات فراوان استفاده کنید.



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha