سلامت نیوز : دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات گفت:50 درصد از كسانی كه برای ترك سیگار مراجعه می‌كنند، یكی از والدین یا هر دوی آن‌ها این ماده دخانی مصرف می‌كنند.

دكتر محمدرضا معدنی در گفت وگو با ایسنا، افزود: براساس آمار ثبت شده از كلینیك‌های ترك سیگار، افراد بین 30 تا 45 سال بیشتر از سایر گروه های سنی به این كلینیك‌ها مراجعه می‌كنند. برخی از آنان برای دستیابی به سلامت این كار را انجام می‌دهند. برخی دیگر به خاطر همسر، والدین و فرزندان خود تصمیم به ترك سیگار می‌گیرند. گروهی دیگر به علت دستور پزشك مبنی بر قطع مصرف دخانیات، برای ترك این ماده دخانی ابراز تمایل می‌كنند.

دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات درباره كلینیك‌های ترك سیگار گفت: 5 كلینیك‌ ترك سیگار در سطح شهر تهران فعال هستند و خدمات خود را به طور رایگان به مراجعان ارائه می‌دهند.

معدنی درباره مدت زمان لازم برای ترك سیگار گفت: براساس روشهای توصیه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت طی 4 جلسه دو ساعته می‌توان سیگار را ترك كرد.

وی درباره سرنوشت چاپ تصاویر جدید هشداردهنده روی پاكت‌های سیگار گفت: از طرف وزارت بهداشت كارگروهی برای چاپ تصاویر هشداردهنده تشكیل شد و تصویرهای تصویب شده در اختیار شركت دخانیات قرار گرفت. ولی تاكنون عوامل گوناگونی مانع از چاپ این تصاویر شده است.

معدنی در پایان اظهاركرد: ستاد قاچاق كالا و ارز با هماهنگی شركت دخانیات روزانه یك میلیون نخ سیگار قاچاق را در كل كشورجمع‌آوری می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha