چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 286013

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، به ارائه راهکاری برای جلوگیری از بازار تجهیزات پزشکی تقلبی و قاچاق در کشور پرداخت.

راهکار مقابله با تجهیزات پزشکی تقلبی و قاچاق

سلامت نیوز:رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، به ارائه راهکاری برای جلوگیری از بازار تجهیزات پزشکی تقلبی و قاچاق در کشور پرداخت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،محمد رازی، گفت: یکی از راه هایی که کمک می کند بازار تجهیزات پزشکی کشور از وضعیت نابسامان خارج شود، این است که وزارت بهداشت به انجمن های علمی اعتماد کند.


وی افزود: تنها کسانی که صلاحیت تشخیص لوازم پزشکی را دارند، انجمن علمی هر کدام از رشته های پزشکی هستند. 
رازی ادامه داد: وزارت بهداشت اگر حکیمانه فکر کند، می تواند هر کدام از انجمن های علمی را به اداره کل تجهیزات پزشکی متصل کند و همچنین، این اداره کل، انجمن ها را برای دریافت ارز و ریال، به بانک ها معرف کند. در نتیجه ، وارد کننده و تولید کننده تجهیزات پزشکی می توانند به راحتی، سراغ بانک بروند. 


رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران افزود: انجمن علمی مربوط به هر کدام از رشته های پزشکی می تواند صلاحیت لازم برای وارد کردن تجهیزات پزشکی مورد نیاز بازار داخلی را تایید کند. اینکه آیا این جنس باید وارد شود و یا اینکه نیازی به واردات آن نیست و اینکه کیفیت محصول مورد بررسی قرار گیرد، همه این نکات و الزامات می تواند توسط انجمن علمی مربوطه انجام شود.


رازی تاکید کرد: وقتی چنین اتفاقی افتاد و انجمن های علمی به اداره کل تجهیزات پزشک متصل شدند، بانک هم با اطمینان می تواند ارز و ریال در اختیار وارد کننده و تولید کننده قرار دهد و انجمن مربوطه هم پیگیری می کند. 


وی با عنوان این مطلب که اداره کل تجهیزات پزشکی نیز می تواند رصد بازار تجهیزات پزشکی را از انجمن های مربوطه پیگیر باشد، گفت: در این بین، انجمن مربوطه هم می تواند از تخلفات وارد کننده آگاه شده و بانک را در جریان بگذارد که دیگر به او ارز و ریال ندهد. در واقع، انجمن مربوطه به اداره کل تجهیزات پزشکی می گوید که کدام محصول باید در بازار داخلی باشد که به درد مصرف کننده بخورد و از این طریق، از سوءاستفاده وارد کننده متخلف که جنس مشابه برند اصلی را وارد می کند و می خواهد مثل وارد کننده ای که جنس برند وارد کرده است، سود یکسان ببرد، جلوگیری می کند.


رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، افزود: یکی از راه های کلیدی که با نظارت و کنترل بر بازار تجهیزات پزشکی کشور همراه خواهد شد و به سلامت بازار که شامل قیمت، کیفیت و پول تخصیص یافته برای تهیه محصول است، کمک کند، همین راهکار است و می تواند عصای دست دولت باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha