چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 286023

فواید ورزش منظم چیست ؟ احتمالا اگر از شما چنین سوالی شود، به فواید ورزش روی سیستم قلبی و تنفسی و تقویت عضلات و فوایدی از این دست اشاره‌ای خواهید داشت.

با ورزش منظم شنوایی خود را تقویت کنید

سلامت نیوز:فواید ورزش منظم چیست ؟ احتمالا اگر از شما چنین سوالی شود، به فواید ورزش روی سیستم قلبی و تنفسی و  تقویت عضلات و فوایدی از این دست اشاره‌ای خواهید داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اما اگر کسی به شما بگوید ورزش کردن می‌تواند بر عملکرد سیستم شنوایی شما هم تاثیر داشته باشد، چه فکر می‌کنید؟ این مطلب یافته یکی از جدیدترین مطالعات در این حوزه است که نتایج آن همین هفته منتشر شده است.در این مطالعه که در مرکز پژوهشی علوم اعصاب شنوایی در دانشگاه نورث‌وسترن در ایلینویز آمریکا انجام شده است، حدود هزار نفر در معرض محرک‌های شنوایی قرار گرفته شدند و همزمان نحوه پاسخ دهی مغز آن‌ها ثبت ‌شد.

در این بررسی مشخص شد ورزشکاران در محیط‌های با سر و صدای زمینه‌ای توانایی بررسی محرک‌های صوتی جدید را به شکل بهتری دارند و مغز آن‌ها بهتر از عهده این کار بر می‌آید. محققان معتقدند این یافته‌ها شاید بتواند نشان دهد که ورزشکاران چطور در ورزشگاه‌های پر سر و صدا توان شنیدن صدای مربی یا هم‌تیمی خود را دارند و می‌توانند در زمان مناسب به آن‌ها پاسخ دهند.

این یافته بخشی از یک مطالعه گسترده پنج ساله است که طی آن ورزشکاران رشته‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته‌اند. تا این جا مشخص شده است که از نظر تقویت توانایی مغز در بخش شنوایی، تفاوت محسوسی بین رشته‌های ورزشی مختلف وجود ندارد و همه‌ رشته‌ها می‌تواند چنین نفعی را برای ورزشکار به دنبال داشته باشد. پیش از این مشخص شده بود که یادگیری زبان جدید و نواختن ساز می‌تواند به تقویت این بخش از مغز منجر شود، اکنون می‌توانیم ورزش منظم را هم به این فهرست اضافه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha